Ford 8830 - storing
hallo.laatst was ik bezig met de ford en opeens kwam er een storing te staan; c1, c2, c3, c4, c5, c6, c9 en c10
op het display bij de schakelpook.
(hij rijdt nu niet meer.)
ik heb al het een en het ander rond gebeld en het gaat over een massa sluiting bij de magneetkleppen van de powershift bak.
iemand enig idee of ervaring hiermee?
ik wil het graag zelf oplossen.
tips altijd welcom!
alsvast bedankt
Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
verder heb ik de spoele van de magneetkleppen ook al gecontroleerd op sluiting...
als de zekering springt of de stroom draad is onderbroken geeft hij foutcode op elke spoel! als de massa onderbroken is zal hij inderdaad ook foutcode geven op elke spoel.
heb je ook uitgemeten of je wel stroom krijgt op de zekeringhouder?
kan je proberen maar dan moet je ze allemaal doen want als er 1 foutcode in staat gaat hij gewoon in veiligheid. dan ben je beter dat je de hoofddraad rechtstreeks legt van de massa.
zal morgen is even kijken naar de zekeringhouder
met reviseren laat je ze daarom niet altijd beter rijden.
slecht rijden ligt haast altijd aan oxidatie in de connectors.
vaak zit er wat in de bovenste spoelen net onderde cabine.
waarom zouden de bovenste spoelen sneller breken dan de andere?
Maar eerst inderdaad eens kijken of er wel stroom op de zekeringhouder staat zou ik dan ook proberen.
Het zal vast een een simpel probleempje zijn zoals oxidatie of een draadbreukje. Je kan er alleen soms uren naar zoeken voordat je zoiets gevonden hebt.
Zitten hier nog soortgelijke multistekkers aan als eerder bij de 10 serie voor onder de cabine zaten?
Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Die waren zeer gevoelig voor oxidatie.
grootste probleem geval bij 30 serie is een platte grijze stekker.
Bij de 10 serie was de oplossing voor veel electrische storingen vaak te vinden in het loshalen van die multistekkers. Goed inspuiten met contactspray en daarna goed intapen was meestal afdoende om de problemen op te lossen.
het is zobizo in een van deze 2 kabels dat het probleem zit.
de stroom kabel kan je zelf zoeken zonder schema, die loopt van de zekeringhouder gewoon verder naar de computer. massa zal waarschijnlijk een zeer kort draadje zijn dat van de computer meteen aan de cabine vloer ligt.
je bent toch zeker dat je massa kabel van de cabine niet af is? loopt van de onderkant van de cabine vloer naar het hefdeksel.