Ford 6710 - uitlaat gedeelte,
hallo,wie heeft voor mij een foto van het uitlaat gedeelt van een ford 6710.
wij zelf hebben een ford 6700, en daarvoor een nieuwe uitlaat bocht bestelt(die bestemt is voor 6710) en naar mijn weten: is het uitlaat gedeelte van een 6700 en 6710 toch gelijk?
maar toen we hem erop zetten kwam het einde van de bocht recht onder de brandstof tank te zitten.
mvg, anton
Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
in dat geval is het nog altijd hetzelfde
een ford 6700 heeft boven de motor een brandstoftank, een 6710 niet.
Hierdoor is het spruitstuk anders omdat het meer naar voor moet en hoger is.
een spruitstuk van een 6710 zal dus niet passen maar tegen de brandstoftank komen.
Dat weet ik zeker omdat ik zelf 14 jaar lang een 6710 gehad heb.
Ik weet alleen dat het bochtstuk van het midden van het uitlaatspruitstuk naar voren loopt, en dan weer een bocht naar boven maakt waar je dan de demper met een klem op vast zet.
Ik weet zo even niet exact hoe dat met de 6700 zit, maar ik denk dat het bochtstuk bij de 6700 niet in het midden van het spruitstuk uitkomt maar meer op het einde tussen de eerste 2 cilinders waardoor meteen wel eens verklaard zou kunnen zijn waarom het niet uitkomt met de lengte.
Kijk de foto's hieronder en zie de verschillen in de uitlaatspruitstukken.:
ik dacht dat enkel vanaf 7710 de brandstoftank boven de motor lag
Het spruitstuk van de 5700 heeft me hier zitten plagen vorige week, daarom dat ik wist dat er iets niet juist was
inderdaad, heb de motor van de 5700 (nieuwe motor met maar 500uren) in een 6610 gelegd.
Het spruitstuk paste toen niet, daarom dat ik wist dat een 700serie een speciaal spruitstuk heeft.