David Brown 1200 - 1ste en 2de uitlaat minder warm dan 3de en 4de (4-cilinder)
Ik bezit een DB 1210. Omdat bij het starten van de motor de eerste en tweede uitlaat (aan de collector) minder warm wordt dan de derdede en vierde, denk ik dat er zich een probleem kan stellen de eerste en/of tweede injector. Daarom heb ik er ‘een potje’ ingedaan dat de injectors en kleppen reinigt.Heb ik daar goed aangedaan. In de garage vertelde men mij dat ik er nooit kwaad kan mee doen.
Wat is jullie advies?
Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Het reinigingsmiddel kan misschien een kwaad maar je weet er nog niks mee. Voor hetzelfde bedrag geld had je de verstuivers getest. (?)
Voor 30 euro gaat niemand 4 injectors testen. Want wanneer je 1 en 2 laat testen, moet je 3 en 4 ook laten testen.
Bovendien riskeer ik dat er één en ander fout loopt bij het demonteren en monteren.
Ik neem aan de injectors en kleppen nu gereinigd zijn… Wanneer dat niet zo mocht zijn, passen de fabriekkant en verkoper(s) van dit product gangsterpraktijken toe! Het kan immers niet dat je iets voorhoud wat niet is.
Als je met de linker hand cylinder 1 + 2 ''meet'' en met de rechterhand cyl. 3 + 4 kan door verschil in eeltlaagdikte in de hand ook een "valse" waarneming ontstaan.
Het testen van 4 verstuivers voor € 30,- zal nog wel lukken. Uiteraard komen daar eventueel nog de nieuwe onderdelen bij. (De)monteren van verstuivers is niet problematisch.
Een slechte verstuiver zal door het reinigingsmiddel nog steeds een slechte verstuiver zijn. Inwendige vervuiling komt met hedendaagse brandstof en filtermateriaal niet voor.
problemen met motor ofzo