International 553 - Klaarmaken en opvoeren voor trekkertrek
Beste tf'ers,Ik heb afgelopen twee jaar met de 744 van mijn vader wat trekkertrek gereden. Niet opgevoerd en 'standaard' 16.9/R34 banden, omdat hij ook nog elke dag de koeien voert. Nu wil ik wel een stapje verder met trekkertrek, en dus ook betere banden aanschaffen en mooi opvoeren. Mijn opa heeft nog een 553 staan voor de hobby, die zou ik mogen gebruiken om trekkertrek mee te rijden. Het is een mooie trekker en hij staat bijna altijd stil, dus een mooie kans.
Nu is het dus zo dat hij maar 50 pk heeft, maar (volgens internet met 2700 kg) net te zwaar is voor de 2,5 ton. Hoeveel kilo raak ik kwijt als ik het moedergewicht eraf haal? Of kan ik hem beter vol gewicht hangen en 3,5 gaan rijden? En dan mijn volgende vraag: hoeveel pk kan ik er ongeveer bij krijgen als ik hem opschroef? En dan mag er best wat bij, maar het moet niet zo zijn dat ik met elke run stukken maak.
Denken jullie dat ik ver zal komen met deze trekker? Ik hoor het graag!
Tim
Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Als dat ook 3.5 ton was en met 74pk niet mee kan komen gaat dat met een opgevoerde 533 ook nooit lukken.
Als jij de trekker netjes op(laat) draait kan die wel naar 65pk.
Maar banden en banden druk doen meer dan de pk s
633 is wel een echte prijs sleper in de 3.5 ton.
En als je budget het toelaat een 844s
Als je de tractor echt gaar wil hebben dan moet je deze opvoeren, als je het al lukt. Lukt het niet dan kun je de trekker altijd nog opvoeren maar wel eerst goed gaar koken, anders is de tractor niet te vreten denk.