Ford 6710 - Heb problemen met alternator/dynamo

Hallo
Ik heb vandaag een nieuwe alternator gezet (de vorige was vastgelopen) en ik wil hem testen en ik meet de uitgaande stroom en ik krijg maar 0.28 volt gelijkspanning.Wat kan dit zijn buiten dat de riem niet genoeg gespannen is(wat die wel is)?
Alvast bedankt!
yariD

Reacties

nhmonteur
Hoe kan je 0,28 volt meten. Als de dynamo het niet zou doen, dan moet je minimaal de accuspanning meten. Of meet je terwijl hij niet is aangesloten en de motor loopt?
Je dynamo lampje op het Dashboard doet het wel als de trekker op contact staat. En gaat uit als je motor laat lopen?
yariD
@nhmonteur bedankt voor je reactie! ik meet aan de dynamo zelf met multimeter voordat ik de kabels aansluit dan weet ik zeker dat daar geen probleem zat maar dat is er dus wel...
+1
nhmonteur
@yariD nee, je kan hem pas meten als hij aangesloten zit.
Een dynamo heeft namelijk ook de spanning nodig van het lampje in je Dashboard om goed te kunnen werken.
Dus sluit eerst je dikke kabel (+) op de B aansluiting aan en de kabel van je lampje ( ik dacht een dunne bruin gele draad) op de D aansluiting aan.
Laat dan de motor eens lopen. Kijk of je acculampje uit gaat en meet daarna de spanning op de B aansluiting. Deze moet richting de 13.5 a 14 zijn. Gaat je lampje uit of blijft hij aan en meet je gewoon accuspanning (12/ 12.5 volt) dan is de dynamo niet goed/kapot.
Een nieuwe dynamo betekent niet altijd dat hij niet kapot kan zijn.
atlaspower
@nhmonteur ik den dat hij met nieuwe, gewoon een andere oude dynamo bedoelt
+1
wouterdp
Een alternator laadt niet als hij niet aangesloten is!

Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!