Diesel kenners, let op! Komt dit hier in Nederland ook voor?
Zat woensdagavond in het cafe en kwam aan de praat met twee duitse dieselmonteurs/specialisten. Waren hier in Nederland om een vervelende storing op te heffen van de mercedesmotor in de nieuwe Claashakselaar van onze loonweker. Mannen komen uit Fulda en vertelden een verhaal wat ze bij hun in de buurt met een grote loonwerker (tevens rouwdauwer en comboyfiguur) meemaakten. Was het brandstofverbruik en onregelmatige lopen van twee van z'n trekkers (6 cil. Fendt's van eerste generatie commonrail) zo spuugzat dat ie na alle geruzie had besloten de hele brandstofvoorziening incl. electronica eraf te gooien. Samen met wat kenners en hobbyisten hebben ze er toen een "ouderwetse" gereviseerde lijnpomp op gemonteerd. Resultaat was verbluffend en de tweede Fendt komt binnenkort ook aan de beurt en alles op eigen kosten.Om het verhaal te ondersteunen hebben ze een hele partij foto's en wat filmpjes laten zien maar de naam van het loonbedrijf hadden ze afgeplakt.
Trekkers worden absoluut niet voor trekkertrek of zoiets ingezet.
Vanwege de jaarlijkse TUV keuring in Duitsland mag dit natuurlijk niet maar de trekkers worden niet meer ingezet op de openbare weg voor transport.
TF fans, gaan ze hier in Nederland ook zo ver en kennen jullie dit verschijnsel???
Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
en als je dat doet weet je zeker dat de trekker niks meer opbrengt bij inruil.
en als ik het verhaal zo lees vraag ik me af dit het ook wel vol gaat houden....
Jullie moeten niet denken dat daar een paar prutsers aan het werk geweest zijn. Geen mensen op de loonlijst maar wel dieselfanaten en kenners.
Die loonwerker had er echt een beetje een prestigezaak van gemaakt.
Hij beweert dat de tweede Fendt ook aan de beurt komt.
Starttopic wordt te lang om dit allemaal te vermeldden.
Ik ben verder geen monteur en of een en ander uit dit verhaal zo kan weet ik niet, maar als ik lees dat die loonwerker rouwdouwers zijn, dan zullen de problemen wel eerder aan hun zelf liggen dan aan de Fendt trekkers. Kopen die gasten hun trekkers dan 2ehands? Bij nieuwe hoef je het niet te doen, ben je meteen je garantie kwijt.
Als ik verder lees dat het een behoorlijk ingewikkelde ombouw is geweest met veel uitzoek werk, dan was die loonwerker denk ik beter af geweest met wat zuiniger zijn op z'n spullen.
Dat een boer die (bijna) alle grond bij huis heeft liggen en niet de openbare weg op moet, zijn trekker zo laat verbouwen en niet hoeft te laten keuren kan ik me nog wel voorstellen.
Loonwerker is ook een Nederlander.
Een zijn ook Nederlandse vakmannen bij geweest. gemonteerd is een bosch lijnpomp en een omleiding van elektronica tbv de variatie.
Er wordt natuurlijk niet bij verteld dat dit allemaal niet zonder slag en stoot ging. Zijn weken of maanden bezig geweest
hulde aan bio brandstof dat voor de agrarische sector wordt bijgemengd in de diesel... dus niet.