International 844-S - 2wd Gewicht inclusief vloeistoffen

Goedemiddag,

Binnekort wil ik een poging wagen in de klasse tot 3,5ton op trekkertrek in de buurt. Ik wil me eigenlijk nu al in schrijven, maar ben pas zaterdag thuis om hem over de weegbrug te rijden. Dus ik zou graag willen weten hoeveel de trekker weegt. Dit is op internet terug te vinden, en ik verwacht dat mijn 844-S met c2000 cabine ongeveer 3350 kg weegt. Maar is dit het gewicht met of zonder vloeistoffen? Dus volle tank en de oliën in de trekker? Dit is de betreffende trekker: tractorfan.nl/picture/833184/…

Alvast bedankt voor de reacties

Mvg,
Jacco
B4CaseIH

Reacties

+1
Fendt926Driver
Volgens konedata 3130 kg voor de 2wd versie
B4CaseIH
@Fendt926Driver Ik kom 3350 kg tegen voor de 844-S op konedata. Maar dit is dus het gewicht inclusief de vloeistoffen en cabine?
Wimsumar
Beste 924Driver:

Quote Reactie van @Fendt926Driver:
3130 kg voor de 2wd versie

Dit is het gewicht van de (cabineloze) 844. De 844S staat op 3.350 kg (Zoals topicvraagsteller zelf ook al noemde).
@ B4 CaseIH: Ga maar uit van "leeg" gewicht en smalle (standaard) banden. Dus let op je dieet. 😉

Bron: konedata.net/traktorit/international/…

Time-lapse: +/_ 80 p.k. International met/zonder cab.

International 824 weegt 3.145 kg. konedata.net/traktorit/international/…
International 844XL is: 3.530 kg. konedata.net/traktorit/international/…
+1
SJB533
Quote Reactie van @Wimsumar:
Dit is het gewicht van de (cabineloze) 844. De 844S staat op 3.350 kg (Zoals topicvraagsteller zelf ook al noemde).

Lediggewicht is 3180 kg, en dat is de 844S zonder FWD en cabine op 7.50-18 en 16.9R34, 8+4 transmissie en met moedergewicht (180 kg). De 2WD met Comfort2000 zal dik 3600 kg wegen
B4CaseIH
@SJB533 Hmm, das wel flink meer dan wat wordt aangeven dan ja.
Inter633-SA
@B4CaseIH Hup gewichten dr an en vs de 946 XD
Wimsumar
Beste B4CaseIH:

Quote Reactie van @B4CaseIH:
flink meer

I.H.-844-S 2-wd met Comfort2000 volgens andere 'bron':

tractorfan.nl/topic/9867/
B4CaseIH
@Wimsumar Ja klopt die heb ik ook al gezien. Maar er werd niet gezegd of de vloeistoffen meegerekend worden. Maar ik rijd heb zaterdag over de weegbrug heen, en dan kijk ik wel welke klasse het wordt. Ik zal 't gewicht wel even laten weten dan 👍
valmet6400power
Dat past makkelijk;
Sanderford
@valmet6400power dat is zonder cabine 😉
Daanfordje
In- of exclusief deur? 😃
Gewoon even over de weegbrug rijden is geen optie?
Wimsumar
Beste DaanFordje:

Quote Reactie van @Daanfordje:
deur

Huhhhh, "deur''? Het achterraam ontbreekt. (Vreemd dat je daarlangs in-/uitstapt).
Daanfordje
@Wimsumar Dat klopt, maar uit betrouwbare bronnen weet ik dat de linker deur er ook uit is doordat er een scharnier kapot is!
+1
Wimsumar
Beste DaanFordje:

Quote Reactie van @Daanfordje:
linker deur er ook uit

Aha juist. Daarom hangt het sluitrubber er ook zichtbaar wat losjes bij.
B4CaseIH
@Wimsumar haha nee dit was nog voor de tijd dat ik 'm opeens in m'n handen had ja. Scharnier brak af en Heya, deur in m'n handen. Maar die moet er idd nog in hahahah. Achterraam zit er al jaren niet meer in. Heb 'm nog nooit met gezien, zo lang al. M'n opa heeft hem er geloof ik 2x uitgetikt, dus die was 'm beu denk in haha 😆 . Maar die deur gaat er wel weer in binnen nu en 20 mei 😜
+1
Inter633-SA
Jaccooo 😜

Ik zou lekker bij mij in de klasse komen rijden 😀
Miniplaat
@inter844-s Christian, jij weet hier vast wat nuttigs over te zeggen 😜
inter844-s
3500 kg gaat denk ik net niet lukken met een comfort 2000 cabine, misschien met het moederblok eraf en de diesel tank zo goed als leeg net ! Maar dat durf ik ool niet met zekerheid te zeggen
WO 562 Driver
Bij ons rijden 844-s met dubbellucht zonder kabine in de 3500 en met nog een paar gewichten erop
stephan-inter
Zonder moederblok kun je mee doen.
Of dubbellucht wat gewicht achterop en 4.5 ton. Doe ik ook met de 644
Arnoldvd
@stephan-inter wil dat met de 644?
Want ik doe met een 745xl in de 3,5 mee
stephan-inter
@Arnoldvd
Ja hoor.
Kom regelmatig verder dan een 844 of andere 80 pk trekkers.
Zit hem in de banden versnelling gewichtsverdeling. Enz.
Arnoldvd
@stephan-inter ja dat klopt, valt me ook weer mee
+1
stephan-inter
@Arnoldvd

Foto van een International 644
Zo heb ik het op de 644
Arnoldvd
@stephan-inter mooi dubbel lucht
+1
stephan-inter
@Arnoldvd
18.4 38
B4CaseIH
@Fendt926Driver @SJB533 @Wimsumar @inter844-s @stephan-inter @WO 562 Driver

Heb hem net gewogen, hij weegt nu zonder de linkerdeur 3400 kg. Ik zoek nog deurscharnieren voor die linkerdeur, dus als iemand die toevallig heeft liggen 😬
Fendt926Driver
@B4CaseIH mooi. Kun je nog 100 kg verplaatsbaar gewicht toevoegen
B4CaseIH
@Fendt926Driver haha nee dat is dus de grap, ik wordt meegewogen 😅 dus ken net
DANOONTJE POWERR
@B4CaseIH Ik weet niet hoeveel je zelf weegt en of er nog iets van de trekker af kan maar je kan het oplopen dat de weegbrug ter plekke zomaar wat meer aangeeft.
Het is wel lekker als je dan wat speling hebt.
B4CaseIH
@DANOONTJE POWERR er kan eigenlijk niet veel van af. Er moet zelfs nog bij: steigerbegrenzer/hefblokkering en die deur. Ik kan wat met de diesel spelen door bv een aparte jerrycan diesel mee te nemen en even bij een kameraad te stallen tijdens de trek. Zoals hij nu is, dus afgetankt, heb ik 20 kg over 😬
Daanfordje
@B4CaseIH bang dat je anders de terugweg naar huis niet haalt? 😛
stephan-inter
@B4CaseIH
Daarom moederblok er af halen.
Strigerbegrenzer en trekhaak weegt zo 50 kilo.
Of beide deuren er uit laten (zie het wel eens vaker) mijn 644 krijg ik niet meer in de 3.5
B4CaseIH
@stephan-inter is al geen origineel moederblok heb ik gezien. Anders haal ik idd even de deuren er uit. Zal ook wel schelen. Trekhaak zit er al aan, alleen de blokkering nog.

@Daanfordje haha ja, dan moet je duwen
stephan-inter
@B4CaseIH

Heb even verder gekeken klopt inderdaad ja. Geen origineel gewicht.
LuftDeutz
@B4CaseIH

Inmiddels 7 jaar terug. Maar. Ik heb een paar vraagjes,

Heb zelf ook een 844S aangeschaft met comfort cabine.

Hoeveel kilo weegt ie?

In welke klasse heb je gereden of rijd je nog?

Hoe heb je het gewicht verdeeld? Heb je er misschien een foto van?
En hoe heb je de trekhaak en steiger begrenzer gemaakt?

Ik hoor het graag!
mf 6150
@LuftDeutz
Rijd er bij ons 1 waar de cabine af is in 3.5 ton zit weinig gewicht bij op
labella
@mf 6150 Dat zal wel kloppen, ik zie hier in een folder staan dat de 844 s zonder cabine en op standaard banden 3428 kg weegt.
LuftDeutz
@mf 6150

Ik ga dan richting de 4,5 ton klasse 😄
Cabine blijft erop zitten en dan zou die wel richting de 4 gaan wegen al.
B4CaseIH
@LuftDeutz

Haha jazeker ik rij nog steeds.

Ligt een beetje aan welke wielen je hebt. Met de originele kon ik net in de 3,5 ton komen. Met 600/65r38 weegt ie zonder moederblok 3600 kg. Dus met moederblok en wat gewichten rij je gemakkelijk 4,5 en 5,5 ton.

Persoonlijk vind ik m in de 5,5 ton beter in zijn recht komen, bij 4,5 mis ik wel is wat gewicht om t vermogen te benutten. Is sowieso elk jaar weer anders.

Heb een H balk onder de cabine zitten en daar gaan bij de 4,5 bij mij 4 MF gewichten onder en de rest vul ik vooraan aan. 5,5 ton gaat er voorop 47kg en een rek achter de cabine en wat gewichten in de H balk
Dit recept is overigens nooit definitief hahah. Pas t regelmatig weer aan. Ben ook niet zo’n mega fanatieke rijder. Pak er paar per jaar mee zegmaar.
LuftDeutz
@B4CaseIH
Heb er op moment 480/70R38 onder liggen.
Ik zit met voorlader en volle tank op 4320 kilo.
Zoals op onderstaande foto. ( zonder steigerbegrenzer oid.
+1
B4CaseIH
@LuftDeutz

Denk dat je er wijs aan doet om de voorlader eraf te halen en gewichten voorop te doen. Ze trekken makkelijk omhoog namelijk, zeker als je 60 cm hoog mag trekken
DANOONTJE POWERR
@B4CaseIH waar mag je op 60 trekken dan? Nog niet meegemaakt dat het onder de 7 ton mag.
LuftDeutz
@DANOONTJE POWERR
Bij ons is inderdaad max 50.
+2
B4CaseIH
@DANOONTJE POWERR

Hier wel wat wedstrijden waar alles 60 is. Zit zelf ook in een organisatie waar 60 de max is. Overigens trek ik ook wel is op minder, bijv 55 ipv 60 zodat ik niet meteen de neus naar boven trek haha.

@LuftDeutz ligt beetje aan hoe vaak je de voorlader gebruikt en hoe serieus je tt wil gaan doen. Is wel lekker als je kan schuiven met gewichten om je balans goed te krijgen.
LuftDeutz
@B4CaseIH
Voorlader haal ik eraf. Of het frame zit ik nog te twijfelen. Heb wel een set op het oog die iemand niet meer gebruikt. Die heeft midden gewichtdrager onder het koppelingshuis. En achter bij de hef en meteen steigerbegrenzer. Heeft allemaal op een 744 gezeten.
Welten
Gewicht standaard 744
LuftDeutz
@Welten
Kijk aan! Met of zonder comfort cabine enz?
Oh wacht standaard zal wel zonder zijn denk ik 😄
Welten
@LuftDeutz ik heb een dieteg cabine. Iets lichter dan fritsmeijer
LuftDeutz
@Welten

Oke, ja en de 844S is ook zwaarder gebouwd dus. Zal in ieder geval wel stuk meer zijn.
+1
LuftDeutz
Vandaag gewogen op de brug in deze staat met volle tank diesel en voorlader 4320 kilo totaal.

Complete cabine enz. Geen deuren die missen oid.

Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!