
Deutz-Fahr Agrotron 165 - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
En vrouw met héél véél lef!!
Foto komt van deze FB-pagina:
trattoristi agricoltori per sempre
Laatste reactie
Reacties
heeft geloof nog niet helemaal begrepen dat je een trekker zo op de kop hebt liggen op deze manier
hoeveel ton zal dit zijn 7?
moet wel anders kan die nooit zo hoog komen
nee? ik heb vandaag met een proefopstelling gezien dat als je de ketting laag aanbind bij de as je de trekker ook gewoon op de kop kan trekken.
en dacht je dat het er leuk uitzag dat ze met haar eventuele mooie gezichtje en ster in het voorvenster kopt?
laat maar zien dan
heb ik hier niet thuis en was ook niet van mij
het was een (speelgoed) trekker waar ze een sterke electromotor in hadden gebouwd en achter allemaal aanhaakpunten voor de ketting.
zolang de trekker niet slipt trekt ie m zo over de kop(zonder steigerbegrenzer etc.).
En toen trapte ze in één keer de koppeling in. BAMMM.
als het onder hart achter as zit. kan de trekker maximaal in de zelfde lijn als de ketting komen
haha en dan bots door de voorraam naar buiten
zolang je slipt met de wielen wel ja, anders rijd ie zo door op de kop.
ervaring met tt? denk het niet want dat kan niet wat jij zegt
geen ervaring met tt, maar in nederland heb je toch stijgerbegrenzers en andere veiligheidsverplichtingen waardoor het niet zomaar gebeurd.
ja zijn steiger begrenser. maar is voor als de trekhaak onder afbreek en dan hem achter overtrek. als de trekhaak op 50cm zit. dan kan trekker nooit verder steigen als de lijn van de ketting want gaat de trekhaak dus sneller naar voren als de rest van de trekker. dus remd dan automatisch af
tja dat zit ook niet zo comfortabel lijkt mij
je kunt achterover slaan maar dan moet de motor de trekker optillen van voren, de sleepwagen vooruittrekken (omdat de trekhaak dan naar voren gaat) en tegelijk mogen de wielen niet slippen! Dan kun je over de kop slaan maar anders niet.
en dan zeker in eens de koppeling in trappen, en fijn op de voor as laten stuiteren?
Was het toevallig een omgebouwd Renaultje?
nee merkloos
die proefopstelling was het ook, in dronten bij het PTC.
Het heeft dus te maken met de grip van de achterwielen, belaste straal van de achterwielen, gewicht op de vooras, wielbasis en aanspanhoek van de ketting. Nu is die aanspanhoek van de ketting weer van invloed op hoeveel gewicht je van de vooras en het object dat je sleept, op je achteras kunt trekken....Dus trekkertrek blijft een kwestie van balans zoeken.
Vanuit het voorbeeld met de radiografisch bestuurbare auto waar je de wielen van vasthoudt: Als je sterke remmen hebt, kun je tegelijk vol de rem intrappen en de gaspot dichtgooien, om de trekker redelijk gecontroleerd neer te laten komen: Bij het voorover vallen zal immers ook de sleepwagen een stukje naar voren getrokken worden omdat de trekhaak over de achteras naar voren kantelt.
Trap je de koppeling in, dan rolt de achteras van de trekker iets naar achter en kom je in vrije val, en je dondert waarschijnlijk door de vooras.
Haha rotjong!
(random persoon): Gij kende zeker geen wheely, ofwel!
Zij: Wel jonge
(random persoon) Nou da moette doen dan!
Zij: *doet wheely* (hopelijk wel betere afloop als de chinees)
endan dit is gewoon een foto van op tt, met een trekker er scheef op gezet, de originele foto kan inderdaad van in de buurt zijn maar dan nog? Is geen bewijs dat ie echt is
dan zou de band op een andere plek afplatten, of diegene is erg knap met photoshop
zeg t maar als je durft? haha
Zal wel weer een belg zijn
In Nederland zijn duidelijke regels. Ik heb eerder dikke discussies gehad met Belgische deelnemers op dit forum. Ze kijken daar niet naar veiligheid.
met datsoort programma laat je het wiel gewoon staan hoor
Mee eens!
Dit is een onzin verhaal,dan hangt er toch geen sleepwagen achter!
Kort door de bocht, met een snel theorietje kun je de vuistregel ontkrachten, maar als je het hele plaatje meepakt (met REALISTISCHE praktijksituaties) onderbouwt dat TOCH weer de vuistregel.
Wat is een steigerbegrenzer? (ken ik niet, of het is misschien een gelijkaardig woord in het dialect...)
is verplicht in NL op 2 wiel gedreven trekkers en tot de 5,5 ton dacht ik