
Onderdelen Turbo - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
de garrett turbo die op men ford 8200 moet komen te liggen.
Laatste reactie
Reacties
lang niet wies!!
Is die achterkant van dat blad nou open?
hoe bedoel je, wat is er open?
Dat rotorblad?
Ik denk dat hij de achterflens aan de inlaatkant bedoeld.
Hij denkt dat die ribben schoepen zijn.
jah, weet ik. het was met 600°C verf. ik weet dat dit niet genoeg is voor de uitlaat. maar het inlaatgedeelte zou er toch mooi zilver mee moeten blijven. ik had em gwn even doorgespoten voor een mooi doorlopend effect later
ahzo, nee dat is gewoon de flens voor de inlaatlucht
dit is een gebruikte, maar nog in zeer goede staat
de uitlaatgas temperatuur van een beetje opgevoerde motor kan wel oplopen tot 1000 tot 1100 graden.
dus denk niet dat de verf op het uitlaathuis blijft zitten
Is maar goed dat de wind niet verkeerd staat dan
ja, ze hebben me in 'tscholeke geleerd dat de uitlaatlucht warmer dan 800graden kon komen dus ik dacht als ik de pomp goed open zet komt er wel zeker 1000 graden op te zitten. maar ik liet me ook vertellen dat de inlaat niet warmer wordt 200 graden. en ik zet er ook nog eens een intercooler op, dus dat scheelt ook heel wat
maar dat blijft idd wel zitten! met intercooler helemaal!
maar gauw erop die turbo ofniet?
Hier hadden wij vandaag een hoge wind, want de bomen gingen bovenaan meer heen en weer als onderaan.
Aaaaa nu zie ik et! Beetje onduidelijk op me mobiel, maar dat bedoelde ik dus
Bun ok vuurstoander van weendenergie heur. Bin dan ok gek op boon'n en siepel'n.
de intercooler komt normaal te zitten voor de oliekoeler. daar is nog het enigste beetje plek om er een te zetten. het zal niet zo'n hele grote intercooler worden. maar het zal toch wel zn functie geven
ja, hopelijk. ik moet er ook nog een maken van de 1e startup. ik hoop het woensdag te doen als ik dan men nieuw pakkingkje voor de waterpomp binnenkrijg. dan zou alles moeten kloppen en dan kan ik hem eindelijk na 4 maanden starten
Wordt een lange weg dan.
Kun je wel een beetje fatsoenlijk van de intercooler naar de turbo komen zonder al te veel scherpe bochten, en dus weerstand in je luchtleiding?
ik hoop het, en anders zou ik hem mss nog kunnen monteren achter de radiator, onder de ventilator. en ik werk hiervoor met luchtslangen en niet met leidingen, dus mss komt dat ook weer goed. weet je een andere mogelijke plaats mss om hem op te bouwen?
hoe zou ik dat dn moeten doen. dat gaat echt niet opvallen dat er buizen of slangen naar onder de trekker komen. ik zou em zo onzichtbaar mogelijk willen plaatsen
Ik snap ook wel dat je met slangen werkt, en dat bedoelde ik ook eigenlijk, maar lijkt me dat je door de lange weg die je af moet leggen enigzins verlies zou krijgen door de extra weerstand die de lengte van de slang met zich meebrengt.
Ik denk niet dat je eraan ontkomt om hem helemaal weg te kunnen werken. Bovendien moet je met de slang naar de turbo ook nog uit de buurt blijven van het uitlaatgedeelte vanwege de temperatuur.
Over de tank heen kan bv. ook niet. Daar heb je de ruimte niet voor, dus zul je waarschijnlijk toch aan de linkerkant langs het blok moeten. Onder de kap zit aan die kant je uitlaat in de weg, en zou je er te dicht langs moeten.
ik zou het kunnen doen met 2 slangen door het grote gat te steken bij de voorasblok, maar ik wil ook zo'n min mogelijke afstand creeren omwille vn de weerstand in de buizen, zoals ford 5000 ook al zei
ja ik ga hem daar proberen te monteren in de 1e plaats, dus dat moet goedkomen