
Ford 8210 - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Trekkertrek zieuwent 2010
Laatste reactie
Reacties
Een 8210 is opzich beter op te schroeven als een 1455. Dit doordat de 8210 standaard al voorzien is van een minimec lijnpomp. En de 1455 met een roterende pomp. Het grote voordeel van een 1455 is dat hij een lange slag motor heeft en daarentegen de 8210 een vierkant blok. Dus de 14 zal
Onbeduidend langer vast houden.
Plus dat er op een 14 standaard al een turbo zit. Dan kun je er sowieso al meer uithalen.
Alle trekkers zijn toch lange slag motor of is dat verkeerd aangenomen? Auto motor is kort of is dat helemaal onjuist?
@ford8630power
Turbo is er pas op te maken toch?
Nee daar Zit per trekker verschil in. Wat er met lange slag bedoelt word is dat de slag groter is
Dan de boring. Een vierkant blok betekent dat de slag hetzelfde is als de boring.
En de vraag van de turbo. Tuurlijk alles is pas te mAken. Het gaat er alleen om
Of je verhouding (lucht-brandstof) goed blijft
Lang niet alle trekkers hebben een lange slag motor hoor.
De Fords al helemaal niet. Die zijn bijkans allemaal vierkant of overvierkant zelfs(boring groter als de slag)
De 8210 is een vierkante met een boring x slag van 111,8mm x 111,8mm.
Er waren altijd wel turbosets van het merk Scan voor te krijgen. Voormalig Ford dealer Staadegaard in Lieshout importeerde die.
Je kunt er ook een Garret/AirResearch turbo van een TW15 op zetten.
Helemaal juist.
wat bedoel jij met turboSET ? alle hulpstukken zoals olieleidingen en in-en uitlaatbuizen meegeleverd of alleen de turbo en dat je dan zelf alles moet pas maken? Want dan is er een hoop werk aan
Volgens mij waren die sets behoorlijk compleet. Vandaar ook set.ipv turbocompressor.
Hier liepen er eerder wel de nodige die zo'n setje hadden.
Weet niet meer zeker of de boringen voor de olieleidingen al in de 6 cilinder blokken zaten.
Bij de 4 pitters zitten de boringen er nog niet af fabriek in. Tenminste niet bij het blok van mijn 5000. Je kan wel zien waar ze in het geval van montage in een 7000 hoorden te komen.
Aha! Maar wat is dan de definitie van lange slag motor? Waarvan de slag groter is dan de boring oid?
Klopt helemaal.
De definitie van een motortype heeft hoe dan ook niets met de toepassing van die motor te maken.
Ook in auto's kom je bv lange slag, vierkante, en overvierkante motoren tegen. Dat geldt eigenlijk voor elke toepassing van een verbrandingsmotor. Je hebt ze overal in alle soorten en maten.
De lange slag motor heeft als voordeel dat hij bij lagere toerentallen beter vast blijft houden als een vierkante of overvierkante motor.
Kijk aan! Weer wat geleerd!
Uit een DT402 kun je denk ik meer uithalen, dan een 401 of beter 401T. Verwissel maar s wat onderdelen, monteer een intercooler, en kijk eens wat hij dan doet
bij mijn 6600 zitten de boringen er al in voor een turbo en ik denk bij de 8210 ook. Maar ik weet wel dat de zuigers van een 4 cilinder turbo (vb 7600) nog een extra oliesmering hadden onderaan de zuiger. Ik weet niet of de 8210 dat ook heeft. Ik zie een turbo wel zitten op de 8210 maar ik ben bang van het kostenplaatje.
Tja beste naamgenoot, over het kostenplaatje kan ik je niks vertellen want daar heb ik geen enkele informatie over.
Je zou een offerte kunnen laten doen door Staadegaard misschien? Ze leveren die setjes volgens mij namelijk nog steeds, evenals modernere chip apparatuur voor hedendaagse diesels.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel dat moet kosten dan! Zon geleverde set enz.