
MB Trac 1000 - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Hoever kwam die en weetje ook welke versnelling hij trok?
begon ie niet te springe?
meestal beginnen die MB's gelijk te bokken, en dan ist gauw over..
hij reageerd slecht, vind je niet?
springen viel wel mee en versnelling weet ik niet. zou ik is moeten vragen, zo goed? haha
Haha, ik zag dat je online was geweest na onze reacties, ik denk huh,
Maar je bent wakker
Thuis hebben we een 1000,maar mijn broer zegt dat de kans 99 % is dat hij gaat springen, ivm zelfde bandenmaat en de gewichtsverdeling, maar het kan meevallen...
We hebben al een paar wedstrijden gereden maar je hebt wel gelijk maar zachte banden en meeste gewicht achterop gaat het beter
achterop ligt het hele plateau vol met gewichten
wat voor banden liggen hier onder???
540 30 xm108
als je van grote banden houdt,:)
Ik denk dat het meevalt. Juist vanwege de gewichtsverdeling.
Om het vergergeren van het springen (als het optreedt) tegen te gaan kun je een heel eenvoudig trucje toepassen. Voor je op de baan verschijnt links en rechts met een sjorband de vooras in de veren trekken, zodat deze niet meer veert. Bijkomend voordeel is dat je de vooras direct als gewicht inzet...
In veldsituaties blijkt de MB-Trac bij ons echter, met minder spooorvorming, verder te komen als een vergelijkbare "normale" trekker.
Is dat bij jou eigenlijk 540/65R28?
Om het vergergeren van het springen (als het optreedt) tegen te gaan kun je een heel eenvoudig trucje toepassen. Voor je op de baan verschijnt links en rechts met een sjorband de vooras in de veren trekken, zodat deze niet meer veert.
Klopt helemaal, dat wist ik wel..
Bijkomend voordeel is dat je de vooras direct als gewicht inzet...
Dat is inderdaad ook een voordeel, had ik nieteens aan gedacht! plus je velgen en banden
In veldsituaties blijkt de MB-Trac bij ons echter, met minder spooorvorming, verder te komen als een vergelijkbare "normale" trekker.
dat zou inderdaad kunnen, zoveel heb ik me er niet in verdiept
misschien nog een keer met de MB 1500 van me baas meedoen, maar dan moet ik eerst een oplossing vinden om de veren in te drukken, die heeft nl geen fronthef, jij een ideetje?
Is dat bij jou eigenlijk 540/65R28?
nee, 600/65/R28
ochetoch, altijd baas boven baas haha, en aangezien jij expert ben in grote banden
ik dacht dat er nog een foto moest zijn met een MB trac op zulke brede banden, kan hem alleen niet vinden, misschien dat @Joop3 weet welke ik bedoel, staat ook op een fotoboek van MB trac op de voorkant...
Ik heb hem geloof ik wel eens gezien, maar deze is ook wel stoer: trac-technik.de/gallery/v/…
Kan je vertellen dat je tijdens het rijden de gedachten er wel even bij moet houden. Heb met deze al eens bijna een schuifdeur uit het kozijn gereden....
Over het opspannen van de veren: gewoon een sjorband om de as, en de schotel waar de veer aan het frame gemonteerd zit doen, en strak aanhalen. Heb je geen fronthef voor nodig.
De MB op de foto's in de link van @dx11 kan trouwens geen 1500 zijn, die hadden direct al de nieuwe cabine met de luchtaanzuiging aan de zijkant. Ik gok op een 1300, die zijn minder zeldzaam als de 1100.
haha, jij ben er ook zo een die heel MBtrac liefhebbend Duitsland in de gaten houdt
zal je met een sjorband zoveelkracht kunnen zetten, dat je hem intrekt?
Sjorband kan zat, als je zo'n 5 tonner hebt. Lus je hem dubbel (katrolwerking), dan trek je in principe 10 ton x 2 banden is 20 ton....
Hoeft ook niet helemaal in, als je hem in statische toestand strak trekt is het al genoeg. Tijdens het trekken willen de veren alleen nog maar uitveren.
Hou trouwens niet alleen MB-Trac liefhebbend Duitsland in de gaten. Neem aan vele evenementen mee, al dan niet ver weg....
Komen jullie ook op 22 en 23 september? tractorfan.nl/topic/25157/
haha, kan niet missen he
Voor sleepslangen moet je wel, maar voor het mooi is het wat veel van het goede
gosamme,
ik ga het overleggen met de baas oftie het goed vind,
ik dacht alleen ooit ergens gezien te hebben dat ie meer woog als 7 ton, kan dat? dan kan ik allleen niet in de 7 ton, dat zou jammer wezen...
misschien dat we wel even komen ja, wij zijn niet zo van dat evenementen afsjokken
vorig jaar wel naar hmt ihf geweest..
@dx11
inderdaad, je kan er wel de sloten mee oversteken
als je hem schuin oversteekt red je dat hier wel
Ja, ik weet meer dan je denkt...
Een 1500 weegt rond de 6 ton, dus om de 7 ton aan te raken moet er bijna een ton bij op.
De MB-Trac velddagen zijn een klasse apart. Wat is er nou mooier dan een dag maïs hakselen, en daarna biertjes drinken? Kortom, knup een silagewagen of kieper achter de MB's, gooi de tank vol, en karren maar! Vanaf Haaksbergen kunnen we samen verder rijden...
haha, dat eerste zal wel gaan, maar vanaf dat je over'karren' begin ik te twijfelen, wel leuk dat je samen op wild rijden...
maarruh, nu weet ik nog nie hoe je aan me naam komt
Ja, ik weet meer dan je denkt...
@B - W Zie bovenstaand citaat van mezelf.
Ach, als je Arnhem maar door bent is het nog maar een klein stukje. Mijn record staat op ongeveer 550km, incl. omrijden enzovoort...
miss eens vragen of ut nie met de 1500 van de baas kan, kan er mooi een 45 kuubs silagewagen achter
wodt zoiets dan...
tractorfan.nl/picture/555984/
tractorfan.nl/picture/526314/
Als je niet over de snelweg mag, ligt Arnhem op de directe lijn Achterberg-Nordhorn. Haaksbergen is iets om...
Oh ja, de silagewagen is wel erg hoog om met een aanbouwhakselaar in te komen...
ik denk dat je er wel in komt misschien kan je ook die bovenste schotjes er afhalen. je moet oppassen met het vol laden van de kar dat de mais uit de pijp weg kan anders gaat je pijp verstopt. helaas hebben wij daar genoeg ervaring. dit is de 'probleemkar'
Dat is bij ons nog maar 1 keer voorgekomen, maar ik moet @Allrad altijd goed in de gaten houden. Zo eigenwijs zie je ze maar zelden...
Tenzij je per ongeluk een keer in de de spiegel kijkt, dan komt Allrad ook niet meer mee
:? :?