
Volvo BM 814 - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Weer een klein stukje verder. Spatbord steunen voor erop en een velg gepast
Laatste reactie
Reacties
Valt jullie niks op? De echte BM kenners moeten iets aparts zien...
Die vooras wat is dat voor uitvoering?
ja weet niet zeker, ik ben meer een 350 kenner maar ik zie er wat aan.
De vooras is de originele, wel compleet gereviseerd, de bussen op de pendelas waren ingelopen. Deze assen liggen ook onder de achter as gestuurde 4wd LM laadschoppen.
Maar wat zien wij dan over het hoofd?
Op die manier, ja dan moet je wel een echte kenner zijn.
ligt dus niet aan mijn beeld
nee ik denk het niet
ik heb net gekeken op een foto van mijn oldtimer, daarmee
Heb je weleens een moer andersom op een bout gedraaid?
hahaha
effe de vier boutjes losdraaien en je kan hem juist monteren
heb jij dat al eens gedaan bij een Bolinder Munktell 350? Ik geef het je te doen
maar hij/zij wordt mooi, kun je zo al zien.
Dat is heel belangrijk.
obbink-volvo.nl/
Bel die eens, die hebben kontakten met een autospuiter die veel oude volvo,s spuit, vaak met 2 componentenlak.
Asten? Ben ik laats nog geweest, kan geen klok meer horen
Ik zat even te snuffelen op je site, en zag dat je een Volvo 800a en een 800c hebt. Is er ook een B?
Wat zijn de verschillen?
A heeft een d50, B ? C D60
En de jongere modellen hebben een cabine met dunnere stijlen. Dit is wat ik weet. Zijn er meer verschillen?
De laatste trekkers zijn gebouwd in het voorjaar van '79 waarna men in de zomer/herfst van '79 gestart is met de 2650/2654
ziet er al weer weer goed uit
niet bij een bolinder munktell 350 wel bij een ferguson FE35 goudbuik
We hebben de originele achterspatborden, doorlopende motorkap en zijkappen voor een platform versie compleet om het helemaal origineel te maken.
Ziet er (al) strak uit trouwens!
Stond hij werkelijk verkeerd?
ooh, soms ben ik zo scherp he. Wilde dat ik dat alle dagen had.
Zoals Wimbe ook al vraagt, veranderd de blaasrichting toch niet met het omdraaien van de ventilator?
Of is de enige reden van het verkeerd plaatsen de positie van de bevestigingssteunen tov de ventilatorbladen zelf, ervoor of erachter?
Mijn vraag is inmiddels beantwoord. Ik bedoelde meer of de trekker offici?el ook geleverd werd als open station.
Dat is niet correct en tevens fout. Bij 180graden draaien haaks op zijn draai as veranderd de blaas richting niet, probeer maar bij een kamer ventilator ofzo. Het blad blijft namelijk in de zelfde schuinte of hoek staan. Zou je die omdraaien veranderd de blaas richting wel.
Edit: Het maakt totaal geen zak uit welke kant de motor is geplaatst, draai simpel weg 2fases om, bij een krachtstroom motor, en de waaier draait andersom, echter moet het blad voor de efficiƫntie ook omgedraaid worden.
Trek de kap van de Ford maar s los, en probeer t maar. De schoepen staan dan immers precies andersom he de lucht wordt dan ook precies andersom geleid!
Gaat hij niet doen denk ik.
Misschien kun je wel even ( in gedachten) een moer op een bout draaien en deze vervolgens weer los draaien, dan de moer omdraaien en weer op de bout draaien. Moet je nu de zelfde kant op draaien als de eerste keer?
Hoe bedoel je dat?
En nee, dat van die kamerfan gaat m niet werden. Kan wel s kijken of ik nog een ander heb.
De bladen van een fan staan schuin, maak er denkbeeldig een bout van met draad. Verplaats het idee nu naar Hobbyboer, welke conclusie trek je dan?
Heb je het al gedaan?
En je conclusie?
jaja, kwam weer wat tussen, moet vanavond toch nog naar de W-P. Dan ga ik de test doen.
Het zal ook eens niet zo wezen
Planning?? Wat is dat?? Net de brandweer, die kan ook bestaan zonder planning.
Wat doej moeilijk ja. Spreek je mn pa vanavond? Vraag die maar of mn theorie klopt.
Je theorie over die stalventilator klopt wel, maar dan draai je de motor mee. Dat zal RVM bij de 814 denk ik niet zo snel kunnen..
En daarmee ook de draairichting t.o.v. een vast punt.
Ja ik ga vanavond nog wel ff naar de keet, zal het hem voorleggen, ik heb hier nog wel een nieuwe EMI liggen, kunnen we mooi testen onder het genot van
Ja ysorry, daar had ik ff geen rekening me gehouden
Zal ik doene,
Inmiddels een conclusie?
Zekers, wij zijn tot de conclusie gekomen dat het in theorie niks uitmaakt hoe je hem monteerd, alleen bij foute montage gaat de capaciteit van de fan fors achteruit en dat in een kratje maar 24 flesjes zitten
De koelvin was er afgeweest om hem te vergelijken met die van een Unimog en daarna vluchtig weer terug geschroefd zonder goed op te letten.
Euhm, Henk, heeft mijn pa geassisteerd?
Begrijpt u het nu ook?
Ik wacht eerst op een second opinion
Ik had ten dele wel gelijk dus, al heb ik t nooit letterlijk gezegd. Een koelvin verkeerd om is niet goed! Maar verder snap ik t nu wel.
Nee oe pa was er niet, zag dat hey een schuur leeg had, mischien doar drok met?
Kan ik wel doen maar ik heb er niks geen verstand van, mischien dat ik nog een keer in Geldrop moet zijn, kan ik zo even langs draaien. ff het resultaat bewonderen.
Kuj mooi actiefotos maken ja