
John Deere 4230 - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
je kunt het ook lezen
Deze trekker is volgens mij hier al vaker besproken
Is idd een 4230 maar nog met de 6.6liter blok...
Doet wel door de 4bar turbodruk... 350-400pk!
daar heb je gelijk in, zker weten 100%. Ik vind het ook een zeer spijtige zaak dat dit soort trekker meedoen in de standaardklasse en in de sportklasse, zodoende dat ze meerdere keren kunnen trekken.. Deze zit hier nu mee te doen in de 6ton standaard, als je met een gewone trekker ook in die klasse zit, waar een gewone trekker thuis hoort, maak je geen schijn van kans, dit zou niet mogen.. Heb dit al meerdere malen aangekaart maar niemand die er iets aan doet.
Je moet mij eens vertellen hoe jij op een foto kan zien of dit een 6,6L of 7,6L blok is.. dat valt op de foto absoluut niet te zien!! Dus je doet maar gewoon een wilde gok!!!!!!
6,6 of 7,6 dit hoort gewoon niet tussen standaard trekkers.
Even rustig, @Gerwinb zegt toch niet met zekerheid dat dit een 7.6l is, hij vermeldt dit gewoon en wacht op een eventuele verbetering. Juist zoals ik die dan gedaan heb.
@Axle Rose
Waarom zou een 6.6 of een 7.6 blok niet mogen meerijden in een standaardreeks? Deze blokken zijn origneel gestoken in de 4X30 en de 4X40/50/55 serie's.
Plus, ik ken de eigenaar van deze trekker nu redelijk goed. Hij heeft altijd meegereden in de standaardreeks idd, maar dan wel met de originele blok, de originele turbo (Garett) en de originele pomp (A-pomp). Op die manier trok ie ook altijd iedereen naar huis. Trekker trok als een beest. Pas later (circa 2007 dacht ik) is hij overgeschakeld naar een grote pomp en een grote turbo. Op dat moment is hij dan ook gestopt met standaard rijden, hij reed tegenwoordig alleen maar mee in de 6.5ton AGRI-sport. Waar hij opnieuw een heel sterke kandidaat is. Een uitzondering op de regel is meerijden met BKTV. Dit is waar jullie wss op doelen. Er staat een filmpje op tf waar hij inderdaad meerijdt in de 6.5ton standaard reeks maar in die reeks is het verplicht om een inlaatrestrictor te steken. Hij doet dit dan ook zoals ALLE andere deelnemers dit doen.
@hendrikopstaele Hendrik, ik ben lange tijd van dezelfde mening geweest. Maar wat zijn dan de goede oplossingen. Hier in belgie is nu de invoering van agri-sport ingevoegd. Dit is nog redelijk doenbaar maar opnieuw discussierbaar wie wel en niet mag meetrekken in de standaard klasses. Ik trok vroeger ook altijd mee met de trekkers van thuis en ben ook overgeschakeld op de iets meer opgedreven-trekkers. Als de rest het doet, moet je maar mee. Plus, iedereen heeft het recht om z'n mazoutpomp open te draaien of voor een andere turbo te steken.
Ik weet het, het is een delicate zaak, maar ik heb nog nergens een oplossing gehoord waar ik en de rest tevreden zou mee zijn!! Heb je die wel? Deel ze gerust mede...
Ja, maar wat is niet opgevoerd? Je bedoelt dat zelf de pomp niet beetje mag openstaan? Dan moeten alle pompen terug een zegel krijgen... En dan nog, ene trekker rookt sowieso al harder dan de andere... En ja kan je pompen opendraaien en dan terug een zegel oplaten zetten... Moeilijk punt!
Gilbert zeker?
Ja laten we eerlijk zijn dat is toch verre van standaard. Persoonlijk zou ik zeggen allemaal aan de waterrem en een marge van max 10% of zo.
Dat is toch zijn ding, dat is liefhebberij e! Geen werk aja...
Rijdt toch mee in agri-sport, dus geen gezaag. Op deze foto is hij btw nog HELEMAAL standaard...
Buiten die intercooler...
Daar heb je punt in, en wat ga je dan doen met een fendt 612 die opeens 160pk doet door goed gewerkt te hebben, volledig origineel...
standaard=standaard, en daar kan inderdaad een 10% afwijking in zitten. Maar ook hier in de buurt zie ik dat ik de enige ben die met een landbouwtrekker meedoet, de rest heeft een trekker aangeschaft, om er het hele jaar niets anders mee te doen dan tractorpullings af te rijden.
Die mening deel ik zeker met jouw Robin. Het is daarom dat ik me ook 2JD heb aangeschaft. In de eerste plaats omdat ik het materiaal thuis niet moet meenenem (trek ik zeker geen brokken) en omdat ik me inderdaad ook niet kon verweren. Het is nu éénmaal zo.
Ik doe het nog altijd voor het plezier, de show, een dagje weg met kameraden, pintje drinken, wat lol maken enz. maar winnen is idd mooi meegenomen.
Zoals ik al zei, iedereen heeft het recht om ook veranderingen aan te brengen, MAAR niet iedereen heeft daar inderdaad nood aan!
Hendrik,
Ik heb een gewone 4440, 7.6liter met A-pomp... Standaard rond de 150-160pk... Wat denk je dat hij nu doet met de pomp volledig open? Doe maar een gokje... Mag volgens jou dan wel?
@tractorliefhebberIk schat door die pomp volledig op te draaien op die 6.6liter blok een 220pk...
ik geloof best dat oudere trekkers zoals die van u dit halen.. Maar onder standaard trekkers versta ik ook trekkers die nog echt werken en niet enkel trekkertrek doen, mss dan tog een pk grens per klasse of een bepaalde maximale afwijking.. Het blijft natuurlijk een eeuwige discussie
tog altijd toffer als er met min of meer gelijke wapens gestreden kan worden.
Vind ik ook niet goed, mn jD 4440 geraakt in de 5.5ton en heeft standaard al 150-160pk zonder dat ze dan nog eens goed los zijn, dan loopt het nog op!
Ook interessant voor daar naar te kijken, naar ol die originele tracteurs...
ik heb dat ook gelezen van die TM 150...
we zullen binnen enkele weken wel weten hoe of wat er zal gebeuren met standaard/agrisport klasses.
hier komt er nooit zo`n trekker in de 5.5 ton omdat het gewicht dan nooit te verdelen valt. en dan is het gewoon van.. ga dan 7 ton rijden..