John Deere 4230, foto van Luc Claeys

John Deere 4230 - Trekkertrekkers.nl

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
Luc Claeys
Trekkertrek Kortemark 2006 Luc Claeys reeks tot 6 ton

Reacties

dx11
mooi trekkertje!
appie1967
is dit een 4630 heeft intercooler
je kunt het ook lezen
Gerwinb
Dit is zo te zien een 4230 met een 7,6 l blok ervoor met een intercooler.
Deze trekker is volgens mij hier al vaker besproken
skure
@Gerwinb

Is idd een 4230 maar nog met de 6.6liter blok...
Gerwinb
Oke, dat valt mij nog mee dan.
skure
@Gerwinb

Doet wel door de 4bar turbodruk... 350-400pk!
Gerwinb
-
hendrikopstaele
@Gerwinb

daar heb je gelijk in, zker weten 100%. Ik vind het ook een zeer spijtige zaak dat dit soort trekker meedoen in de standaardklasse en in de sportklasse, zodoende dat ze meerdere keren kunnen trekken.. Deze zit hier nu mee te doen in de 6ton standaard, als je met een gewone trekker ook in die klasse zit, waar een gewone trekker thuis hoort, maak je geen schijn van kans, dit zou niet mogen.. Heb dit al meerdere malen aangekaart maar niemand die er iets aan doet.
johndeere6220
zal het schaniertje leuk vinden die deur open
JohnDeere4755
Gerwin B,

Je moet mij eens vertellen hoe jij op een foto kan zien of dit een 6,6L of 7,6L blok is.. dat valt op de foto absoluut niet te zien!! Dus je doet maar gewoon een wilde gok!!!!!!
Axle Rose
@JohnDeere4755
6,6 of 7,6 dit hoort gewoon niet tussen standaard trekkers.
skure
@JohnDeere4755

Even rustig, @Gerwinb zegt toch niet met zekerheid dat dit een 7.6l is, hij vermeldt dit gewoon en wacht op een eventuele verbetering. Juist zoals ik die dan gedaan heb.

@Axle Rose
Waarom zou een 6.6 of een 7.6 blok niet mogen meerijden in een standaardreeks? Deze blokken zijn origneel gestoken in de 4X30 en de 4X40/50/55 serie's.
Plus, ik ken de eigenaar van deze trekker nu redelijk goed. Hij heeft altijd meegereden in de standaardreeks idd, maar dan wel met de originele blok, de originele turbo (Garett) en de originele pomp (A-pomp). Op die manier trok ie ook altijd iedereen naar huis. Trekker trok als een beest. Pas later (circa 2007 dacht ik) is hij overgeschakeld naar een grote pomp en een grote turbo. Op dat moment is hij dan ook gestopt met standaard rijden, hij reed tegenwoordig alleen maar mee in de 6.5ton AGRI-sport. Waar hij opnieuw een heel sterke kandidaat is. Een uitzondering op de regel is meerijden met BKTV. Dit is waar jullie wss op doelen. Er staat een filmpje op tf waar hij inderdaad meerijdt in de 6.5ton standaard reeks maar in die reeks is het verplicht om een inlaatrestrictor te steken. Hij doet dit dan ook zoals ALLE andere deelnemers dit doen.

@hendrikopstaele Hendrik, ik ben lange tijd van dezelfde mening geweest. Maar wat zijn dan de goede oplossingen. Hier in belgie is nu de invoering van agri-sport ingevoegd. Dit is nog redelijk doenbaar maar opnieuw discussierbaar wie wel en niet mag meetrekken in de standaard klasses. Ik trok vroeger ook altijd mee met de trekkers van thuis en ben ook overgeschakeld op de iets meer opgedreven-trekkers. Als de rest het doet, moet je maar mee. Plus, iedereen heeft het recht om z'n mazoutpomp open te draaien of voor een andere turbo te steken.

Ik weet het, het is een delicate zaak, maar ik heb nog nergens een oplossing gehoord waar ik en de rest tevreden zou mee zijn!! Heb je die wel? Deel ze gerust mede...
Axle Rose
@skureZo bedoel ik het ook niet. Ik bedoel meer zoals andere ook zeggen. In de standaard klasse ook alleen standaard trekkers. Dat wil zeggen orginele motor met orginele turbo en pomp die dan ook nog eens standaard staat afgestelt. Dat deze man zich aan de regels houd geloof ik ook wel maar opgevoerde en verbouwde trekkers zoals bv die 4620 van JohnDeere4755 horen niet in de standaardklasse thuis.
skure
@Axle Rose

Ja, maar wat is niet opgevoerd? Je bedoelt dat zelf de pomp niet beetje mag openstaan? Dan moeten alle pompen terug een zegel krijgen... En dan nog, ene trekker rookt sowieso al harder dan de andere... En ja kan je pompen opendraaien en dan terug een zegel oplaten zetten... Moeilijk punt!
skure
@JohnDeere4755

Gilbert zeker?
RobinBos
zowel een turbo, een intercooler, en een A-pomp horen niet thuis op een 4230.
Axle Rose
@skure
Ja laten we eerlijk zijn dat is toch verre van standaard. Persoonlijk zou ik zeggen allemaal aan de waterrem en een marge van max 10% of zo.
skure
@RobinBos

Dat is toch zijn ding, dat is liefhebberij e! Geen werk aja...
Rijdt toch mee in agri-sport, dus geen gezaag. Op deze foto is hij btw nog HELEMAAL standaard...
Buiten die intercooler...
skure
@Axle Rose

Daar heb je punt in, en wat ga je dan doen met een fendt 612 die opeens 160pk doet door goed gewerkt te hebben, volledig origineel...
RobinBos
Een beetje competitie hoort erbij, maar als het iedere keer dezelfde zijn die met de prijzen naar huis gaan, terwijl je weet dat die turbo, die intercooler, en die lijnpomp niet op die trekker thuis horen, dan gaat de lol er voor mij snel af.
standaard=standaard, en daar kan inderdaad een 10% afwijking in zitten. Maar ook hier in de buurt zie ik dat ik de enige ben die met een landbouwtrekker meedoet, de rest heeft een trekker aangeschaft, om er het hele jaar niets anders mee te doen dan tractorpullings af te rijden.
skure
@RobinBos

Die mening deel ik zeker met jouw Robin. Het is daarom dat ik me ook 2JD heb aangeschaft. In de eerste plaats omdat ik het materiaal thuis niet moet meenenem (trek ik zeker geen brokken) en omdat ik me inderdaad ook niet kon verweren. Het is nu éénmaal zo.

Ik doe het nog altijd voor het plezier, de show, een dagje weg met kameraden, pintje drinken, wat lol maken enz. maar winnen is idd mooi meegenomen.
Zoals ik al zei, iedereen heeft het recht om ook veranderingen aan te brengen, MAAR niet iedereen heeft daar inderdaad nood aan! 😛
hendrikopstaele
@skure ik vind wel dat je een trekker mag opendraaien, als je aan de originele pomp gaat prutsen kan je er wat pk's bijkrijgen maar zolang het de originele pomp blijft kun je er niet opeens 100pk of nog veel meer erbijkrijgen. Het zelfde geld voor turbo en intercooler.. Ik deed vorig jaar in kortemark mee in de 6ton standaard met onze fendt 509c, die staat al heel zijn leven niet meer standaard.. ik had de minste pk's in mijn klasse en werd 15de van de 31.. niet slecht.. maar de prijzenpakkers waren weer geen standaard trekkers. In diksmuide deed ik ook mee en daar waren er maar 2 standaardstrekkers die meededen in de standaardklasse!!! zo ver is het gekomen, er wil percies niemand meer meedoen met een standaardtrekker in deze klasses, nochtans is bv de 6tons klasse een klasse voor traktoren die bijna iedere boer staan heeft! ik stel voor dat mensen gewoon moeten eerlijk zijn bij de inschrijving, hebben ze een trekker die niet meer standaard is, en met niet meer standaard wil ik niet zeggen dat je het niet het maximale uit je ORIGINELE pomp mag halen, mag jeje gewoon niet inschrijven in de standaardklasses maar enkel in de klasses die speciaal bestaan voor dit soort trekkers en hun liefhebbers..
tractorliefhebber
@hendrikopstaele Wat denk jij dat ik uit een standaard JD4430 haal zonder aanpassingen enkel en alleen de pomp open zetten?
skure
@hendrikopstaele

Hendrik,

Ik heb een gewone 4440, 7.6liter met A-pomp... Standaard rond de 150-160pk... Wat denk je dat hij nu doet met de pomp volledig open? Doe maar een gokje... Mag volgens jou dan wel?

@tractorliefhebberIk schat door die pomp volledig op te draaien op die 6.6liter blok een 220pk...
hendrikopstaele
@skure

ik geloof best dat oudere trekkers zoals die van u dit halen.. Maar onder standaard trekkers versta ik ook trekkers die nog echt werken en niet enkel trekkertrek doen, mss dan tog een pk grens per klasse of een bepaalde maximale afwijking.. Het blijft natuurlijk een eeuwige discussie
guy
Ge moet gij gewoon mee doen voor uzelf, anders is dat een eeuwige discussie zonder einde...
hendrikopstaele
@guy

tog altijd toffer als er met min of meer gelijke wapens gestreden kan worden.
guy
dan moet ge mee doen in holland, in pk klasses. Tga anders nooit eerlijk zijn. Stond eens in Trekker nen NH Tm150 met 9000 uren die ze opnieuwe getest hebben, deed ook 190 pk zonder dat er aan gedraaid was... Wanneer weet ge dan wanneer dat eerlijk is??
hier in de buurt trekken we met pk limiten, 4.5 ton standaart tot 110pk, 5.5 ton 140pk, 7 ton tot 180pk en 9 en 12 ton zijn vrij. gaat altijd wel redelijk eerlijk. al zijn er wel een paar trekkers bij waarvan je zegt...
skure
@martijnsteyrdriver

Vind ik ook niet goed, mn jD 4440 geraakt in de 5.5ton en heeft standaard al 150-160pk zonder dat ze dan nog eens goed los zijn, dan loopt het nog op!
guy
@skure

Ook interessant voor daar naar te kijken, naar ol die originele tracteurs... 😞 Is niet veel speciaal aan ze
fiat350
@guy

ik heb dat ook gelezen van die TM 150...
we zullen binnen enkele weken wel weten hoe of wat er zal gebeuren met standaard/agrisport klasses.
@skure

hier komt er nooit zo`n trekker in de 5.5 ton omdat het gewicht dan nooit te verdelen valt. en dan is het gewoon van.. ga dan 7 ton rijden..

Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!