
Fiat 1000 - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
hier een fiat 1000, met een motoprkap van een fiat 1880.
deze fiat rijdt in de deense super sport klasse , max 6 lier, 3200 toeren, turbo vrij, max 1 cil per pomp element, max band groote 650-65-38.
Laatste reactie
Reacties
het kost ook heel veel tijd, om hem zo verbouwt te krijgen.
deze fiat heeft ongeveen een 500pk.
Zonder turbo... Wreed...
deze trekker heeft zoals hij staat op de foto, wel zzeker een turbo, hoe kom je anders aan 500pk met een 5,5 liter motor.
een fiat 140-90, heeft een 6 cil motor 104 x 115=5858cc, =5,9 liter
zo'n motor hebben we ook, maar we zijn bezig met ombouwen van de versnellingsbak, en daarna vermaken we een motor van een 140-90 naar dikkere bussen, en dan gelijk grotere zuigers er in zodat hij op de 6020cc komt, limiet is 6060cc.
Ik dacht dat hij bedoelde met 'Turbo vrij' dat ze vrij moeten zijn van turbo's... Sorry hoor!
Daarmee dat ik ook zei dat ik het wreed vond om uit zo'n blok 500pk te halen zonder turbo, daarom dat ik de reactie toevoegde...
Misverstand!
een foutje maken we allemaal wel eens.
zou natuurlijk wel mooi zijn zonder turbo 500pk uit zon blokje halen
een 5,5 liter motor legt normaal in een fiat 1100, 1180, 1280, 1380, 1100 en 1180 hebben ook geen turbo, en deze hebben standaard 110-118pk, deze kan je ook op peppen zonder turbo, door middel van een grote brandstofpomp, maar dat kan tot een zekere hoogte, want je heb turbo druk nodig, om bij een groote hoeveelheid diesel, deze hoeveelheid te kunnen verbranden, en dan kan je de trekker niet opgetoerd krijgen, dan rookt hij heeel veel, en dan verzuipt hij als ware.
zonder turbo, is denk ik de maximale pk's 200-250pk bij een 3200 toeren.
ik zit zelf in een pro-stock team waar we ook helpen opbouwen van trekkers voor de supersport en de sport klasses. een van hen wilde perse zonder turbo rijden. standaard pompte de motor voor de waterrem er 123 pk uit. na grondig aanpakken kwam er 496 pk uit zonder turbo
er hing een sigma brandstofpom in met 14 mm plunjers. had een intercooler wat ons verbbasde dat het werkte zonder turbo.
Het koopel was gigantisch maar het vasthouden van de toeren was dramatisc. daarom is er later toch een holset turbo op gezet en is de sigmapomt vervangen door een bosch p pomp
natuurlijk helpt een intercooler ook op een motor zonder turbo, het koelt de inlaat lucht,
een intercooler werkt natuurlijk nooit zo goed met een motor zonder turbo als met turbo.
wij mogen niet met 14mm plunjers rijden, maximale plunjers in de p pomp mag max 13mm zijn, maar ik geef nu 700cc, en daar doet de p pomp er 11,5 pompe grader over.
ik zoek een 13mm p pomp, die dat nog sneller kan doen.
uw 'originele' motor is geboord naar 103 mm dan (zoals de 140-90), maar kan die krukas al dat vermogen verwerken?
De 140-90 heet die 5 mm langere slag én zuigerkoeling...
het is idd mooi de limiet.
Welke turbo heb jij zitten?
Ps doet een P7200 pomp er niet minder lang over dan die 11.5 graden??
dat moet ook topmechaniek zijn, zoveel pk's zonder turbo en 'maar' 5.9 liter...
Is er geen foto van die trekker/motor?
Ja idd, ben ik ook curieus naar! Zal zot machien geweest zijn en massa's rook...
idd, massa's rook, maar met de juiste timing op ieder toerental komt da wel goe...
Fiat 1100 is bij ons een 1000 Super
Voor de rest een mooie foto en mooie uitleg erbij.
een 140-90 heeft een zuiger van 104mm x 115 slag, dat geeft 5,9 liter, ja ik weet dat zo'n blok zuigerkoeling heeft, daarom willen we zo'n motor op literen naar 6030cc, 105,5mm zuiger.
ik rijdt nu met een holset hx 60 turbo met 27 turbine huis, 87 mm turbine wiel, en 76mm inlaatwiel.
5 bar druk in uitlaat, en 4,8 bar druk in inlaatspuitstuk.
uitlaat temperatuur zit tussen de 970 en 1030 graden. deze temperatuur sturen we door middel van het inspuit tijdstip te verstellen.
water inspuiting is niet toegestaan!!
het kopstuk is geflowd naar 70% meer flow, grotere kleppen, en de inlaat kanaalen zijn uitgevreest.
ik geloof er niet in dat een 5,9 liter blok zonder turbo 496pk kan hebben!!!
dan kan je er een sigma pomp op hebben, maar zonder turbo, krijgt je zo'n motor nooit opgetoerd, hij verzuipt!!"!!want er moet veel diesel gegeven worden om zonder turbo aan die pk's te komen. en dan krijg je heel veel grijze rook, omdat hij het niet kan verbranden.
wij hebben dit ook begin dit jaar geprobeert, de ene wedstrijd ging het goed, en de 2 de wedstrijdt kkonden we niet opgetoerd komen, wat bleek, lager kapot in de turbo!!!
de turbo liep dus aan, dus er kwam geen turbo druk.
normaal tijdens optoeren, komt de turbo druk al naar de 1 bar, zonder dat je de koppeling los laat komen. dus dat is hetzelfde als je optoerd in de vrije versnelling.
ik ken namelijk ook verschillende prostock teams hier in denemarken, waaronder 2 x europees kampioen, "BUKKEBRUSE".
EN DIE ZEGGEN ALLEMAAL, ONMOGELIJK!!!!!!
in nederland kennen ze geen fiat 1100 en 1500, maar dat noemen ze in nederland een 1000 Super en 1300 Super.