
John Deere 4040 - Trekkertrekkers.nl
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
maar dat is mijn idee
haha
gewoon ff met de ring sleutel aan draaien achter tegen houden
een john-deere moet altijd een beetje roken, johny komt wel voor de rem moet ff rustig worden behandeld want er zitten net nieuwe zuigers en bussen etc in ! dus mooi kallum aan voor de rem
Ziet er goed uit zo, Patrick!
je kunt ook overdrijven
nou doe ik lekker wel !... als ik jou er even aan herinneren mag .. .. een M16 draaneind 8.8 heeft een trek-kracht van 16 ton ! en 3x16 ton = ????????????? en z'n draad eind in de midden is max M30 dus 30 ton trekkracht ! wat is dusz sterker ? de ring/hoepel die er tussen zit die is het belangrijkster ! die genereerd de trekkende beweging ! de draaieinden houden hem op de plaats !
14.9R38. Overigens denkt GS dat t van vermogen afhankelijk is (tot 100 kW)
Moet je de haak eens midden beide wielen doen, kun je zien dat t werkt.
schaad.ch/de/produkte/…
schaad.ch/de/produkte/…
kijk effe !
of deze !
Zonder blokje gaat het dubbele wiel 'draaien' in de velg waardoor je draadeinden krom gaan.
Doe je er een blokje in, dan is het probleem over.
Hoe kunnen die bij jou krom trekken dan? Aangezien ze anders alleen langer zullen worden.
dit gaat ook goed, met 1 draadeind in het midden
Juist, dit bedoelde ik ook. Zonder blokjes wil zeker wel alleen moet je dan zorgen dat je de spindels zo bevestigen dat ze niet kunnen buigen. Dit kan bij het GS systeem ook niet omdat dit met haken en ogen vastzit. Dit is wel een vereiste dan.
Dat als de velgen iets 'draaien' er alleen aan getrokken wordt en niet gebogen.
Molcon 7 ster is volgens mij bedoeld voor trekkers tot iets van 200 nog wat pk. Maar ik weet dit niet helemaal zeker. Verder vind ik dat je bij het molcon systeem piekspanningen krijgt bij de 'maar' 7 plekken in de velg. Bij alle andere systemen is de belasting gelijkmatig verdeeld over beide velgen.
Als je een spindel in het midden hebt(wat is zelf ook heb) Lijkt mij dat het wiel veel sneller genijgt is om te kantelen, dan met 4 draadeinden in de velg.
Die houden hem naar mijn gevoel veel strakker in de velg.
724, GS-systeem houdt t wel volgens mij. Net als t Kock systeem...
@meilandfan
nou doe ik lekker wel !... als ik jou er even aan herinneren mag .. .. een M16 draaneind 8.8 heeft een trek-kracht van 16 ton ! en 3x16 ton = ????????????? en z'n draad eind in de midden is max M30 dus 30 ton trekkracht ! wat is dusz sterker ? de ring/hoepel die er tussen zit die is het belangrijkster ! die genereerd de trekkende beweging ! de draaieinden houden hem op de plaats !
Hoe kom je erbij dat m30 30 ton kan houden? Dit is bijna 60 ton...
normaal is het het een ton per mm trekkracht ..
Bij grotere diameters geldt het niet meer dus
Haha denk het niet, ik kom wel uit de verre buurt... Waarom werken die emoticons niet? of doe ik het verkeerd ofzo?
Ik ben Wim.
Woon nog thuis in Beilen.
Mijn vader is koeienboer.
Ik studeer Hbo werktuigbouwkunde(hts)
en ben 'zaterdaghulpje' bij de JD dealer te Smilde.
Zo dat lijkt me wel voldoende
LeoGATOR, de constructiebankwerker.
Ja die ken ik wel jah.
Zal ik morgen doen
Ik voel mij aangesproken,
Ik ben hier nieuw en het was even uitproberen. Verder waren er een aantal dingen die niet waar zijn en die probeerde ik uit te leggen
Maar ik ga niemand tegen houden om voor een ander systeem ofzo te kiezen.
waar kinderen van 11 z'n al niet druk over maken
Leo moet wel weten van die hij ze krijgt heh
ik ben Diederik slagter .. maar als je zegt ... DE SLAGER of SLAGER weet hij het ook wel
Haha groetn terug
Om op het voorbeeld van meneer Slagter door te gaan, als de velg niet KAN draaien door het blokje hoeven de draadeinden alleen maar het wiel in de velg te houden en drie keer m16 is op deze positie even sterk als 1 m30 in het midden, zo niet sterker. Dat breken zal dus echt wel meevallen.
enne voor de anderen, ik probeerde alleen uit te leggen dat als je geen goed passende ring/velg hebt en ook nog eens GEEN blokje gebruikt het systeem van bevestigen het draaien moet opvangen. Veel mensen hebben niet door hoe zulke gigantische krachten dan kunnen ontstaan. Daarom hoeft het 1 spindelsysteem niet zwakker te zijn dan de anderen, de constructie zelf speelt een veel grotere rol
Haha ik denk dat bij het 4 systeem de constructie nog belangrijker is, zie hulk duck die al 4 kromme m20 spindels had. Ik doelde daarbij trouwens op de het velg/ring verhaal
Meerdere blokjes in de velg heeft alleen zin wanneer deze ook allemaal iets doen. Anders komt het alsnog op eentje aan. Zit er een mm ofzo tussen dan heb je dit al. Verder moet het al heen erg gek gaan wil je zo'n blokje eraf schuiven.
Een kruis met schoorhoekjes (voor het vastlassen niet om de doorbuiging tegen te gaan!) in de velg gelast vind ik een goede constructie
Ben ook niet zwaar overtuigd van de spindel ofzo, maar je moet bij een GS oid rekening houden met hele andere krachten
Nog misschien een tip voor jouw dubbellucht, ik weet niet hoe je het wou bevestigen maar zorg ervoor dat het draadeind kan 'scharnieren' zo krijg je alleen trekkrachten en geen buigkrachten. Buigkrachten zijn meestal bepalend voor sterkte van iets. Kromme draadeind kan dan gewoonweg niet gebeuren, ze zullen alleen kunnen knappen....
Ja je hebt helemaal gelijk
Je kameraad bedoelt denk ik hetzelfde als wat ik bedoelde nml, door het iets verdraaien van de velg komt er veel trekkracht op de spindels en deze klemmen de ring extra in de velg. Dit zorgt voor de kracht
Zou je bijv. schroefdraad in de velg tappen(ik noem maar een dom voorbeeld) en ook nog eens een ruime velg/ring gebruikt dan zijn kromme spindels gegarandeerd....
Je moet het eigenlijk bevestigen alsof je er een ketting oid tussen doet, want een ketting zie ook niet krom gaan als je er aan trekt.
Ik bedoel dat de spindels buigen wanneer ze echt vast aan de velg zitten. Vast gelast oid. Hier moeten ze kunnen scharnieren bijvoorbeeld met een haak-oog. Dus niet op wat voor manier de velg alsnog vast gezet, GS werkt puur op de klemkracht tussen de velg-ring en door het iets verdraaien komen de spindels iets schuin te staan waardoor de velg-ring zeer stijf aangetrokken zit. Als velg-ring wel vast zit zou aanmerkelijk kracht in spindels verminderen...
dan krijg je een gat in je achterbrug
Precies jij snapt wat ik bedoel
tsja ... hoe zeg je dat ..zijn broerwas een cross moatie van eerder en leo hebt altijd nog 1x per jaar mee met het tentfeest
Ah jah daar heeft ie het altijd over ja, dat het daar altijd wel om wegging ofzo...
Dus eigenlijk als ik een 2de paar banden heb en ik las er een kruis in zoals bij jou, en kzet band tegen band met draadstangen en van die buisjes erover kan ik hiermee gaan trekkertrekken
Dit houd het bij mij wel zoals bij de 4040 had 220pk....
En de 3140 4wd daar blijven ze ook goed aan vast zitten.
Maar heb nu voor de 4440 een heel ander systeen bedacht...