John Deere 4040, foto van PatrickZ

John Deere 4040 - Trekkertrekkers.nl

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
PatrickZ
De manier waar mee ik de men dubbelewielen vast zet !!

Reacties

JOHNDEEREBOERTJE
Niet van dat benauwde!
PatrickZ
niks mis mee dacht ik
JOHNDEEREBOERTJE
Wat is dat voor draadeind? M16 M20?
PatrickZ
sleutel 24 ! 8.8
velsje
volgens mij gaat gewoon met die ouderwetse nokken sneller en is makkelijker aan koppelen
maar dat is mijn idee 😉
sebas deutz150
M 16 dus
deutz dx
rechts
haha
JOHNDEEREBOERTJE
Ik het et is iets beter bekeken maar t'valt wel mee zo denk, gaat wel goed.
PatrickZ
die zeemans haken zijn oook nog wel erg aan de prijs dus dit is een mooie oplossing
velsje
zulle die draadstangen niet krom trekker zo gouw er kracht op de velg komt?
HOOIJMAN
nee dat kan niet door die bussen..
PatrickZ
zitten wel nlokjes in de velg 😛
HOOIJMAN
als dat er niet in zat is het 3x gas geven en weg draadstangen 😃
PatrickZ
nu hoor je een x gekraak dat hij op zijn plek gaat maar dan donderen ze er af 😃 😃 😛
billy194
hoeveel vermogen wil je em geven?
huub
Zo kan je ze niet met een ratel aandraaien of wel?
PatrickZ
standart hea 110 😃 de rest moeten we nog ff uit zoeken...
gewoon ff met de ring sleutel aan draaien achter tegen houden
maartendankers
Kan wel Huub, heb je weer speciale ratels voor, in de vorm van een ring sleutel 😉
PatrickZ
jaa klopt die heb ik ook nog wel ergens in de karre liggen
billy194
je hebt wel een aantal pks in gedachten toch ook nog grotere pomp?
PatrickZ
140pk is mij mooi zat voor de 5,5
huub
Daar dacht ik ook al aan, maar dat is niet echt handig, ik zeg, luchtsleutel! Dat draadeind hoeft toch niet zo lang te zijn?
billy194
pomp vol open dus?
PatrickZ
op zich kan er nog wel een stukje af jaa. het is wel te doen 1kant moet er wel af anders word het kloten over de weg rijden...

een john-deere moet altijd een beetje roken, johny komt wel voor de rem moet ff rustig worden behandeld want er zitten net nieuwe zuigers en bussen etc in ! dus mooi kallum aan voor de rem
Variodriver
Jij durft wel met je 8.8 draadeinden 😛
PatrickZ
Vaak buj te bange ! ken je dat liedje deur donderen 😃
Variodriver
echt weer die mentaliteit van tegenwoordig haha 😛
PatrickZ
het is buigen of barsten
Variodriver
Waarom niet gewoon molconblokjes in de velg lassen.. of zo'n allpositionring.. uiteindelijk is het makelijker te monteren lijkt mij en het is sterker..
PatrickZ
ik kan deze banden nu ook zo aan men andere 3140 zetten ! dus scheelt weer hoop gelas en gemeet zee man haken noemen ze die haken ook wel maar die zijn erg aan de prijs
weurding
ach, hobby mag wat kosten 😃
SJB533
@Variodriver

Quote:
Waarom niet gewoon molconblokjes in de velg lassen.. of zo'n allpositionring.. uiteindelijk is het makelijker te monteren lijkt mij en het is sterker..
Omdat er betere systemen zijn 😃

Ziet er goed uit zo, Patrick!
PatrickZ
zullen wel zien wat er volgend jaar gebeurd
meilandfan
@PatrickZ 8.8 is veels te zacht je moet minstens 12.9 hebben dat zijn de sterkste
DESLAGERURRE
@meilandfan

je kunt ook overdrijven 😉
Wilting NH
zo nu moeten dr 3 draad enden los lopen voordat die dr af valt 😛
meilandfan
@DESLAGERURRE ik zit elke dag tussen de bouten en moeren dus vertel mij niet dat ik overdrijf
weurding
er zijn zat 16.9-34 die met 1 spindel vastgehouden worden dus waarom zou dit niet sterk genoeg zijn?
Wilting NH
zo veel krachten komen dr niet op lijkt mij, zit wel een blokje in de velg als die daar tegen aan komt hoeft die allen maar de ring in de velg te houden
HOOIJMAN
ik snap het probleem niet? die bus doet het werk, en die draadstangen zorgen alleen dat de bus in de velg blijft... op die bus komen de meeste krachten niet op die draadstangen.
+1
interpowerrr
elke dag tussen de bouten en moeren, maar geen verstand van constructie!
SJB533
De ring tussen beide velgen is het belangrijkste. In principe is een draadeind middenin al voldoende, alleen wil dat niet vanwege een doorstekende as. Wordt pas tricky als je de draadeinden veel te vast aandraait! Zal voor de lol morgen eens kijken wat voor draadeinden GS gebruikt in t AW Quick systeem, denk dat dat weinig uitmaakt met deze.
Inter724
haha dan denk jij niet goed. En 1 draadeinde int midden houd t ook niet op zware banen.
DESLAGERURRE
@meilandfan

nou doe ik lekker wel !... als ik jou er even aan herinneren mag .. .. een M16 draaneind 8.8 heeft een trek-kracht van 16 ton ! en 3x16 ton = ????????????? en z'n draad eind in de midden is max M30 dus 30 ton trekkracht ! wat is dusz sterker ? de ring/hoepel die er tussen zit die is het belangrijkster ! die genereerd de trekkende beweging ! de draaieinden houden hem op de plaats !
DESLAGERURRE
ooja ... amen !
SJB533
@Inter724

14.9R38. Overigens denkt GS dat t van vermogen afhankelijk is (tot 100 kW)
SJB533
Slager, wel afsluiten, maar niet beginnen :? 😃
interpowerrr
kan makkelijk met 1 draadeind! systeem wordt vaak gebruikt bij dubbellucht op 75cm een ook bij cultuurwielen naast grote loonwerkerstrekkers.
Inter724
n smal cultuurtje is heel wat anders. Waarom rijden trekkers in de 9 ton niet met 1 spindel int midden?? Juist: hij hevelt dan t wiel opzij. oftewel de hoepel/bus uit de andere velg!
PatrickZ
nou voor de mensen die er weinig vertrouwen in hebben... 5,5 ton patrick zwiep dus als de boel stuk gaat kunnen jullie foto maken voor de bloepers 😃 hahah
SJB533
@Inter724

Quote:
Waarom rijden trekkers in de 9 ton niet met 1 spindel int midden??

Moet je de haak eens midden beide wielen doen, kun je zien dat t werkt.
schaad.ch/de/produkte/…
PatrickZ
zo kan het ook
Inter724
En wat voor systeem zit daar tussen beiden velgen?? Dat nieuwe wat je in duitsland veel ziet met die gekartelde tanden???????
SJB533
Nieuw? Dat is een redelijk oud systeem (Kock und Sohn GmbH, google maar eens) Nee dit is gewoon een haak op een halve ring midden op de velg.

schaad.ch/de/produkte/…
county1124driver
zo hebben wij dat bij de dubbellucht op rijenafstand. een GS haak in het midden van de velg. en buitenkant een blokje in de velg. maarja dat met 90 pk
interrijder
is gewoon een dichte ring met een aanslag blokje net als anders gebeurt niks mee
SJB533
Klopt inderdaad. Heeft als voordeel dat je brede banden onder de trekker kunt doen, en daarnaast iets smallere banden kunt hebben, die je kunt gebruiken als wielen voor t ploegen, of cultuurwielen voor tussen de maïsrijen.
Inter724
Maar waarom rijdt er bij tr.trek niemand met z'n systeem van 1 spindel in het midden in de zwaardere klassen? Je ziet allemaal met 4 draadeinden vlak over de velg of 4 gs haken. Dus dan zal dat tog wel n stuk sterker zijn lijkt mij?
Inter724
@PatrickZ Ik zeik jou systeem niet af hoor, en zal t in de 5,5 ook zat houden. Maar t gaat mij er hier ff om wat t sterkste en beste is kwa systeem. Vooral bij zwaardere klassen. Ik moet zelf nml ook wat maken voor de 9ton en zit wel te denk aan draadstangen in de vorm van gs systeem. (hyves?)
SJB533
GS heeft t zware systeem nog niet zo gek lang. En t AW systeem is ook niet zo erg bekend nog, denk ik.
interpowerrr
idd kock und sohn gmbh heet dat systeem. als er iets hevelt is dat wel dubbellucht op 75cm!!!! 1 spindel is zat als de constructie goed is!
Inter724
leg eens uit dan interpower??? Gs gaat met de eer strijken kwa afstand en vermogen/weerstand.
DESLAGERURRE
@Inter724

kijk effe ! 😉
DESLAGERURRE
@Inter724

of deze !
DESLAGERURRE
en deze ! wat is nou niet sterk genoeg dan ?
hulk duckstad
ik ben van mening dat 1 draadstang lang nietzo sterk is als 4 ik heb er 4 inzitten m20 en die gaan op een taaie klei baan nog krom en heb dit jaar op klei in laren mee gedaan met 2 draadstangen m18 dat was in de 9 ton en dan zonder blokje in de velg en die waren ook krom maar met een deaadstang in het midden komen er andere krachten op te staan . die is dan alleen om de wielen bij elkaar te houden dus ik doe het liefst met 4 x gs sisteem
SJB533
Ligt er aan hoe je de krachten er op laat komen 😉
WimBe
@hulk

Zonder blokje gaat het dubbele wiel 'draaien' in de velg waardoor je draadeinden krom gaan.
Doe je er een blokje in, dan is het probleem over.
hulk duckstad
nee zonder blokje kan ie niet draaien ,,, dan moet ie de draadstang uit elkaar trekken en dan alle 4 en dat gebeurt nooit .
SJB533
Klopt inderdaad @WimBe, een dubbelluchtwiel gemonteerd op de manier zoals @hulk duckstad zegt kan gewoonweg niet draaien. Lukt je enkel met een spindel middenin, zonder blok!
WimBe
Ja dat snap ik. De draadeinden trekken het dubbele wiel in de velg van de andere, door het draaien in de velg wordt het zelfs nog stijver aangetrokken.
Hoe kunnen die bij jou krom trekken dan? Aangezien ze anders alleen langer zullen worden.
WimBe
Ik bedoelde trouwens met draaien in de velg niet dat de wielen tov elkaar een halve slag draaien ofzo. Meer dat het wiel zich nog iets zet, wat je bij de trekkerslep ook weleens ziet
hulk duckstad
omdat ze niet recht tegenover elkaar in de velgen zitten
Inter724
Dus hulk: jullie hebben ze bewust niet recht tegen over elkaar in de velg zitten die 4 draadeinden? Of juist wel? En geen blokje dus? Ik weet ook wel cker dat t sterker is dan 1 spindel int midden. Omdat ik van mening ben dat t wiel met trekken over over n hobbel rijden geneigt is om van de andere velg af te komen. En dat is met 4 draadeinden of gs vlak over de velg ringen onmogelijk!!
+1
kemper


dit gaat ook goed, met 1 draadeind in het midden
HOOIJMAN
4 is sterker als 1 .. maar met 1 kan het denk ik ook wel, wel zou ik een blokje in de velg maken om de het krom draaien (van die 4 spindels) te voorkomen..
Inter724
Ja ik ben dus zoals ik al zei ook voor 4 en moet dat ook nog maken. Maar ik heb ook nog de beschikking over 7ster molcon. all positie ring erin met 7 aanslagen uiteraard. IS DAT WAT VOLGENS DE GELEERDEN HIER?? 't systeem wat ik wil moet zeer sterk zijn en handig aan te koppelen zijn op tr.trek Ik denk aan 9ton of meer, alles op de achterwielen en 300plus aan pk's 😛 Brand maar los zouk zeggen..
WimBe
@HOOIJMAN
Juist, dit bedoelde ik ook. Zonder blokjes wil zeker wel alleen moet je dan zorgen dat je de spindels zo bevestigen dat ze niet kunnen buigen. Dit kan bij het GS systeem ook niet omdat dit met haken en ogen vastzit. Dit is wel een vereiste dan.
Dat als de velgen iets 'draaien' er alleen aan getrokken wordt en niet gebogen.
WimBe
@Inter724

Molcon 7 ster is volgens mij bedoeld voor trekkers tot iets van 200 nog wat pk. Maar ik weet dit niet helemaal zeker. Verder vind ik dat je bij het molcon systeem piekspanningen krijgt bij de 'maar' 7 plekken in de velg. Bij alle andere systemen is de belasting gelijkmatig verdeeld over beide velgen.
interrijder
gewoon 4 klemmen of meer in de velg, en een blokje tegen het draaien dan gebeurt er niks of 1 spindel in het midden met een blokje gebeurt ook niks mee
Inter724
1 spindel houd t niet lang als ik zo links en rechts n beetje rond hoor en kijk. Het nadeel van 4 draadstangen in combi met n blokje is het aankoppelen. Dat gaat bij 1 spindel dan wel weer makkelijker omdat je hem er iets tegen aan trekt en vervolgens kunt draaien tot hij erin valt. 4 draadeinden of klemmen zonder blokje zou moeten haha
interrijder
tsja kijk naar de fotos hierboven ben er niet bang voor
Gerwinb
Naar mijn gevoel moet het systeem met 4 draadeinden nog het allersterkste zijn.
Als je een spindel in het midden hebt(wat is zelf ook heb) Lijkt mij dat het wiel veel sneller genijgt is om te kantelen, dan met 4 draadeinden in de velg.
Die houden hem naar mijn gevoel veel strakker in de velg.
SJB533
Gerwin, Heb jij een systeem met een spindel dat je er in schroeft?

724, GS-systeem houdt t wel volgens mij. Net als t Kock systeem...
DESLAGERURRE
@Inter724

Quote:
DESLAGERURRE - 2 dagen geleden
@meilandfan

nou doe ik lekker wel !... als ik jou er even aan herinneren mag .. .. een M16 draaneind 8.8 heeft een trek-kracht van 16 ton ! en 3x16 ton = ????????????? en z'n draad eind in de midden is max M30 dus 30 ton trekkracht ! wat is dusz sterker ? de ring/hoepel die er tussen zit die is het belangrijkster ! die genereerd de trekkende beweging ! de draaieinden houden hem op de plaats !
Gerwinb
Zelfde systeem als hier boven, alleen dan heb ik de spindel in het midden zitten.
WimBe
Ben met jullie eens dat bij het gs systeem het dubbele wiel makkelijker in de velg houdt. Maar als je een goed passende ring en rand in de velg hebt, dan hoeft dit geen probleem te zijn. De spindel moet immers eerst langer worden voor de ring uit de velg gaat. Zie het 'nieuwe' AW systeem, wat eigenlijk met hetzelfde oude principe werkt.
WimBe
Ben met jullie eens dat bij het gs systeem het dubbele wiel makkelijker in de velg houdt. Maar als je een goed passende ring en rand in de velg hebt, dan hoeft dit geen probleem te zijn. De spindel moet immers eerst langer worden voor de ring uit de velg gaat. Zie het 'nieuwe' AW systeem, wat eigenlijk met hetzelfde oude principe werkt.
WimBe
@DESLAGERURRE

Hoe kom je erbij dat m30 30 ton kan houden? Dit is bijna 60 ton...
PatrickZ
Ik heb in men Velg ( wielgewichten maar 3 gaten dus vandaar 3 draad einden !
kemper
nja 4 klemmen zonder blokje kan ook wel... met goede passende ring klemmen die zich zo vast dat je ze er met een trekker af moet trekken...
DESLAGERURRE
@WimBe

normaal is het het een ton per mm trekkracht .. 😉
WimBe
@DESLAGERURRE
Bij grotere diameters geldt het niet meer dus 😞 Aan 8.8 kun je drie dingen aflezen: max trekkracht, max rekkracht en de verhouding hiertussen. Trekkracht is het eerste getal keer 100. Dit is dan 800 Newton per vierkante mm. Bij een m 30 kom ik dan in tonnen op 57. Met je overige redenatie en met de m16 ben ik het wel geheel eens 😄
DESLAGERURRE
verdorie .. is ook zo ... dat kan ik niet ontkennen 😉 maar ken ik jou wim ?
WimBe
@DESLAGERURRE

Haha denk het niet, ik kom wel uit de verre buurt... Waarom werken die emoticons niet? of doe ik het verkeerd ofzo?
DESLAGERURRE
spatie voor en achter 😉
DESLAGERURRE
aan welke kant van beilen woon je dan ?
WimBe
😛 Op 😉 Lieving
WimBe
Ah bedankt nu werkt het wel 😃
WimBe
Aangezien ik nieuw ben zal me wel ff voorstellen;

Ik ben Wim.
Woon nog thuis in Beilen.
Mijn vader is koeienboer.
Ik studeer Hbo werktuigbouwkunde(hts)
en ben 'zaterdaghulpje' bij de JD dealer te Smilde.
Zo dat lijkt me wel voldoende 😉
DESLAGERURRE
dan ken je leo ook wel zeker 😃 doe um maar de groeten van mij 😉
WimBe
@DESLAGERURRE

LeoGATOR, de constructiebankwerker.
Ja die ken ik wel jah.
Zal ik morgen doen 😉
Axle Rose
Je kunt je nogal druk maken over de wielen van een ander of niet?
WimBe
@Axle Rose
Ik voel mij aangesproken,
Ik ben hier nieuw en het was even uitproberen. Verder waren er een aantal dingen die niet waar zijn en die probeerde ik uit te leggen 😉
Maar ik ga niemand tegen houden om voor een ander systeem ofzo te kiezen.
PatrickZ
ach jongens ik maak me er niet druk om. zoals ik al zij mischien vallen knappen ze er in Marle wel af 😃 haha
DESLAGERURRE
@Axle Rose

waar kinderen van 11 z'n al niet druk over maken 😉 :?
WimBe
@DESLAGERURRE

Leo moet wel weten van die hij ze krijgt heh 😛
Inter724
Ik maak me er ook niet druk om, en n ieder moet zelf weten hoe of wat hij maakt. Vind t mooi om de verschillende meningen te horen.
DESLAGERURRE
@WimBe

ik ben Diederik slagter .. maar als je zegt ... DE SLAGER of SLAGER weet hij het ook wel 😉
WimBe
@DESLAGERURRE

Haha groetn terug 😉 Hij zei ah Slagter uit Fluitenberg. Jullie waren buurjongens ofzo?
WimBe
@PatrickZ
Om op het voorbeeld van meneer Slagter door te gaan, als de velg niet KAN draaien door het blokje hoeven de draadeinden alleen maar het wiel in de velg te houden en drie keer m16 is op deze positie even sterk als 1 m30 in het midden, zo niet sterker. Dat breken zal dus echt wel meevallen.

enne voor de anderen, ik probeerde alleen uit te leggen dat als je geen goed passende ring/velg hebt en ook nog eens GEEN blokje gebruikt het systeem van bevestigen het draaien moet opvangen. Veel mensen hebben niet door hoe zulke gigantische krachten dan kunnen ontstaan. Daarom hoeft het 1 spindelsysteem niet zwakker te zijn dan de anderen, de constructie zelf speelt een veel grotere rol 😉
Inter724
wat bedoel jij met n goede constructie wanneer er gekozen wordt voor n spindel? Ik neem aan: Kruis in de dub.velg van U-ijzers spindel dus int midden met draadeind of haak aan de trekker. En 1 blokje of meer in de velg van trekker. Heb ik hem zo? of kan het nog beter? Ik kies voor 4, maar daar was je al achter 😛
PatrickZ
Ik heb 1 blokje in de velg van de trekker en 1tje in het dubbele wiel.. ik ben er niet bang voor ! dat het mis gaat
WimBe
@Inter724

Haha ik denk dat bij het 4 systeem de constructie nog belangrijker is, zie hulk duck die al 4 kromme m20 spindels had. Ik doelde daarbij trouwens op de het velg/ring verhaal

Meerdere blokjes in de velg heeft alleen zin wanneer deze ook allemaal iets doen. Anders komt het alsnog op eentje aan. Zit er een mm ofzo tussen dan heb je dit al. Verder moet het al heen erg gek gaan wil je zo'n blokje eraf schuiven.
Een kruis met schoorhoekjes (voor het vastlassen niet om de doorbuiging tegen te gaan!) in de velg gelast vind ik een goede constructie 😉 maar dat zei je zelf ook al.
Ben ook niet zwaar overtuigd van de spindel ofzo, maar je moet bij een GS oid rekening houden met hele andere krachten 😉 1 ding is zeker GS is heel wat eenvoudiger aan te koppelen!

Nog misschien een tip voor jouw dubbellucht, ik weet niet hoe je het wou bevestigen maar zorg ervoor dat het draadeind kan 'scharnieren' zo krijg je alleen trekkrachten en geen buigkrachten. Buigkrachten zijn meestal bepalend voor sterkte van iets. Kromme draadeind kan dan gewoonweg niet gebeuren, ze zullen alleen kunnen knappen....
Inter724
Ja precies! Ik had ook al iets n discussie met n kameraad daarover. Volgens hem konden ze niet buigen omdat ze dan ook langer moesten worden?? Maar daar was ik het niet mee eens omdat de velgringen altijd iets kunnen draaien van elkaar zonder blokje dan. Blokjes werkt niet bij dit systeem, want dan zit je te kloten met aankoppelen. Bij gebruik van n spindel zou ik 4 blokjes doen en ietsjes trug zetten. Zodat je wanneer je hem lichjes hebt aangedraait, de velg mooi kunt draaien tot ie erin valt. 1mm. verschil doet nog niet zo veel denk ik. 5 wordt gekker haha maar 1 is genoeg en die 4 zou ik dan doen voor t gemak met aankoppelen.
WimBe
@Inter724

Ja je hebt helemaal gelijk 😉 Vier blokjes koppelt ook al heel wat makkelijker aan, maar ik denk niet dat dit zoveel sterker wordt.
Je kameraad bedoelt denk ik hetzelfde als wat ik bedoelde nml, door het iets verdraaien van de velg komt er veel trekkracht op de spindels en deze klemmen de ring extra in de velg. Dit zorgt voor de kracht 😉 Of bedoelde hij dat je een spindel moeilijk buigt?

Zou je bijv. schroefdraad in de velg tappen(ik noem maar een dom voorbeeld) en ook nog eens een ruime velg/ring gebruikt dan zijn kromme spindels gegarandeerd....

Je moet het eigenlijk bevestigen alsof je er een ketting oid tussen doet, want een ketting zie ook niet krom gaan als je er aan trekt.
Inter724
Hij bedoelde of zei: dat die 4 spindels niet kunnen buigen wanneer je ze goed hebt aangedraait. (zonder blokje hé) Maar dat doen ze wel ietsjes. Tenzij je er iets n scharnier of ketting tussen doet zoals je al zei.
WimBe
@Inter724

Ik bedoel dat de spindels buigen wanneer ze echt vast aan de velg zitten. Vast gelast oid. Hier moeten ze kunnen scharnieren bijvoorbeeld met een haak-oog. Dus niet op wat voor manier de velg alsnog vast gezet, GS werkt puur op de klemkracht tussen de velg-ring en door het iets verdraaien komen de spindels iets schuin te staan waardoor de velg-ring zeer stijf aangetrokken zit. Als velg-ring wel vast zit zou aanmerkelijk kracht in spindels verminderen...
WimBe
Die krachten van de spindels kun je een beetje vergelijken met als je bijv een lang werktuig in de hef hebt(hoeft niet eens zwaar te zijn) Zet hier de topstang zo schuin mogelijk naar beneden (trekkerkant) en dan zal de hef het eerste stuk wel willen heffen maar op het laatste stuk niet meer. De topstang gaat dan als een soort schoor werken. Terwijl je misschien tussen de trekstangen wel 8 ton kunt heffen. Hetzelfde geldt voor het optillen van een emmer water met volledig gestrekte arm, zelfs voor spierbundels valt dit vies tegen.
HOOIJMAN
@WimBe

dan krijg je een gat in je achterbrug 😃 😃 😃
WimBe
@HOOIJMAN

Precies jij snapt wat ik bedoel 😉
DESLAGERURRE
@WimBe

tsja ... hoe zeg je dat ..zijn broerwas een cross moatie van eerder en leo hebt altijd nog 1x per jaar mee met het tentfeest 😃 dan spreek ik um ook oja en straks met oud en nieuw 😃
WimBe
@DESLAGERURRE

Ah jah daar heeft ie het altijd over ja, dat het daar altijd wel om wegging ofzo...
PatrickZ
jaa zelfbouw hha
jdeere8200t
@PatrickZ

Dus eigenlijk als ik een 2de paar banden heb en ik las er een kruis in zoals bij jou, en kzet band tegen band met draadstangen en van die buisjes erover kan ik hiermee gaan trekkertrekken 😄
ljdekker
Als ik het goed lees moet dus 4 draadeinden om het dubbelluchtwiel op zijn plek te houden voldoende zijn? heren?
PatrickZ
@ljdekker

Dit houd het bij mij wel zoals bij de 4040 had 220pk....
En de 3140 4wd daar blijven ze ook goed aan vast zitten.

Maar heb nu voor de 4440 een heel ander systeen bedacht...
ljdekker
Heb je hier ook nog een blokje in de velg van de trekker?
Hurli356
@ljdekker Zou ik wel doen geloof ik, moet je 's kijken hoe zo'n wiel anders draait in de velg:

Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!