Case International 956 XL, foto van patrickford

Case International 956 XL - Trekkertrekkers.nl

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
patrickford
Foto van een Case International 956 xla, bezig met trekkertrekken

Reacties

roytieltjes
schroef uut de brandstofpomp gedraait ofzo
patrickford
lijkt het wel op
henry case IH
dan je die schoef er helemaal uit hallen dan ??? komt er dan geen diezel uit ??
hakkert6
hoeveel pk's had deze op de baan gezet.
de TSTA heeft gemeten.
HARMFENDT
ja maar daar klopt geen klooten van want mijn buurjongen heeft een 844sb en die het voor dat ding maar 47pk en de volvo van grievink had 310pk volgens dat ding kan nooit
fiatpower
dat sloeg echt helemaal nergens op!
hakkert6
Hee Harmfentd heb je dan ook even naar de uitleg geluisterd?
Grievink had o.a. helemaal geen 310pk.

De gemeten vermogens lijken mij over het algemeen redelijk te kloppen.
koen JD
ach hoe kan een 844sb nou gwn ful pull in 3.8 en ook weer in 4.5 en dan 47 pk hebben dan hef dat ding het echt niet lieke
hakkert6
Het "ding" meet aan de ketting.
Als de trekker een te lage versnelling geschakeld heeft kan de trekker niet al zijn vermogen op de baan zetten (dus veel slip)

het gemeten vermogen is ook niet het max vermogen van de trekker maar het geleverde vermogen om de sleepwagen vooruit te trekken

De 844sb heeft slechts 47pk van zijn 80pk gebruikt om de sleepwagen te trekken
Inter724
hebben ze mij de 2e trek gemeten dan? trok toen 4laag vertraagt en ging uit bij 85m. goed voor n 5e plaats! onze 1056 heeft 115 pk en volgens tsta 95? (Dan zal dat wel de 1e trek meting zijn want toen trok ik 3laag/hoog met veel graven maar wel fp!)
Inter724
't boutje kuj beter indraaien ipv uit, jongens
county1124driver
jaja grievink met 280 of 290 pk. da kan toch nooit man.. 100 pk minder komt eerst nog. en op klei word de weerstand met de grond groter dus zou er ook meer trekkracht op da ding komen? zet er dan gewoon n waterrem neer
huub
keurentjes? hij zei ook al eens tegen mij dat zijn 9 niet rookte, dat is nu dus wel over..
1046
peekaas kun je beter mete op de aftakas , is veel nauwkeuriger
county1124driver
ja en als je aan een losse kant van de baan zit of de vaste kant bijv.. in losse grond heb je minder weerstand van de wagen maar wel meer wielslip.
Inter724
men probeert t zo! omdat je dan geen kosten hoeft te maken aan waterrem en dit (als het) werkt veel sneller en makkelijker. (komt wel goed met dat ding, kheb er alle vertrouwen in)
eshuis
hoe werkt dat dan?
roytieltjes
ding wil zeker wel roken laatst voor de taarup dampene ook aardig.
hakkert6
Jorin dat verschil in vermogen dat je aan geeft kan heel goed, je immers verlies in de versnellingsbak (meer als in pto)en je hebt vaak tijdens de run toch iets slip.
dus 95pk op de baan en 115pk aan pto lijken mij reele waardes.
ford8630power
Maar als je nou een keer hard wegtrekt met de ketting nog niet strak, dan geeft dat ding toch veel meer pk's aan omdat hij dan in 1 keer een enorme opdonder krijgt?
hakkert6
@Eshuis
er komt een cilinder tussen de ketting van de sleepwagen (lengte blijft gelijk) en de trekker gemaakt.

de druk die tijdens de trek in de cilinder wordt opgebouwd wordt gemeten en samen met de tijd en een wiskundige formule wwordt het vermogen bepaald
hakkert6
@ford8630power

Doordat de druk wel hoog is bij het wegrijden maar de snelheid nog laag is zal de waarde waarschijnlijk niet (te) hoog zijn.
FENDTfarmer
en ze laten jou achteraf weten hoeveel vermogen je had?
Inter724
Hoeveel je op de baan hebt gebracht??? ja dat werdt na die tijd aan een ieder verteld! Maar niemand geloofde t zowat maar je moet zelf natuurlijk over even nadenken over de snelheid die je reed en de bozzerij die je had! En natuurlijk moet t systeempje nog iets beter worden..
hakkert6
de meting zat in de ketting.

dus je meet het vermogen dat benodigd is om de sleepwagen voort te trekken.

dit is dan het vermogen dan je op dat moment op de baan zet.

Het maximum vermogen van de motor kan echter wel hoger zijn.
als je dit wilt meten moet je de motor uit de trekker halen en deze voor een motor tester plaatsen.
1046
of de "waterrem"
hakkert6
waterrem meet pto vermogen, geen motorvermogen
1046
als je et net zo doet als bij de ntto , dan ben je toch weer allemaal gelijk , ook als je allemaal aan de pto meet, want zoals ik et nu lees et verhaal kloppen de peekaas ook nie
eshuis
en als je alles goed heb( gewichtsverdeling bandenspanning bandbreedte trekhaak etc) kan hij dan meer vermogen aangeven dan hij werkelijk heeft?
1046
lijk me nie
hakkert6
waterrem bij elke wedstrijd is nogal prijzig en er zijn ook deelnemers die voor de waterrem minder pk's hebben als op de baan.

1046
waarom denk je denk je dat de pk's niet kloppen?
1046
kan altijd mee gesjoemeld worde , vinde ze ook wel weer wat op

en je moet zorge dat degene die de waterrem levert ook sponsort , dan is er niks aan de hand

maar ik hoort et al, et is ook nooit goed
hakkert6
hoe denk je dat er mee gesjoemeld kan worden?
1046
zo kan je met een hoop peekaas ook wel winne, door 1 versnelling langzamer te rije, levert ie minder op de wiele maar ze zijn wel aanwezig,en dan heeft pk limieten ook weer geen zin, tenzij je et et op de aftakas meet , dan word er et uiterste van et vermogen gevraagd en et geeft een goed beeld hoeveel de trekker werkelijk heeft
Inter724
maar wie doet dat nou???
huub
ze meten dus het aantal Newtonmeters waarmee je aan de wagen trekt..dat is wel iets anders als de PK's..helemaal op een baan van zand/klei is dat moeilijk te vertalen in PK's.. zet toch gewoon een waterrem naast de baan..
Inter724
dan verglijk je die dag toch de bijv. standaard case 1056xl met een volvo 810 turbo!!! 't gaat bij de tsta vooral om de enorme pk's verschillen. en das nu z'n beetje 100
interpowerrr
dit is een mooie goedkope manier om het koren van het kaf te scheiden!
1046
goedkoop wel , maar mooi nie, maar das mijn mening
hakkert6
@Huub
er wordt een druk in een cilinder gemeten.
Samen met de snelheid en een wiskundige formule wordt het vermogen bepaald dat benodigd is om de sleepwagen voort te trekken.
Dus geen max vermogen v.d. trekker
DeKreemp
Ik had de tweede trek ook voor deze wagen gestaan maar ze hebben me niks gezegd eigenlijk
Inter724
nee ze hebben de 1e trek gedaan in combinatie met tijd en 2e trek alleen zo dacht ik
interpowerrr
nee inter724, 4,5ton heeft 1e x voor de andere sleepwagen gestaan, en 2e x voor de balance of power incl. "meetcilinder"
dit wist bijna niemand dat dit gemeten werd, vandaar dat dekreemp hiervan niet op de hoogte was.

Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!