Case International Meerdere, foto van redpower

Case International Meerdere - Trekkertrekkers.nl

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
redpower
nieuwe uitvinding, gewichten aan de hef, alleen voordelen behalve dat het slecht is voor de latten.

Reacties

Malf
normaal mogen de gewichten toch niet buiten de achterbanden komen?
FENDTfarmer
30 cm bij TSTA
DESLAGERURRE
waarom hef iedereen toch al da gewicht achter op ?? :? :? het is toch veel belangrijker om de neus aan de grond te houden ... want als de neus om hoog gaat gaat te trekpunt om laag ... gewichten achter op en voor de wielen is wat voor de proffs . die rijden op gesneden banden en die moeten het van de slip hebben en dus soms de slip aan passen [hangt van de baan af ] maar voor de trekker slep........... laat maar mooi voor op ... is mijn mening en ervaring .
FENDTfarmer
mooiste plekvoor gewichten is tussen de voor en achterwielen!
FENDTfarmer
en slager? trekhaak lang of kort?
DESLAGERURRE
zo kort mogelijk achter de trekker dan wordt het "hefboom effect "minder en blijft ie hooger als de trekker op de achterbenen gaat 😃
DESLAGERURRE
en waarom is dat de mooise plek dan ?
FENDTfarmer
en dan ook ng is alle gewicht voorop 😃
FENDTfarmer
dan heb je het gewicht op de beide assen liggen. doet het wat op de achteras en ook wat op de vooras. tenmisnte zegt onze loonwerker. en de profs hebben het meestal ook daarzo
DESLAGERURRE
dat is gelul want hoe verder het gewicht naar voren zit hoe zwaarder het gewicht word .. als je dan met 4wd trekt moet je zeker alles voor op gooien . maar daar zullen sommigen hier het wel weer niet mee eens zijn ... maar die wil ik dan wel eens uit dagen 😃
FENDTfarmer
nou ik ga het proberen komend jaar. meer dan een ton aan gewichten in de fronthef 😃
redpower
dit steekt mss 5 cm ahcter de achter wielen uit, soms mag het 10 cm, soms 0
en over de beste tactiek, die weet niemand...
dat is op iedere baan anders.
maarre als je zegt dat dit niet goed is omdat de trekker voor omhoog gaat heb je het mis, want denm je nou echt dat je een trekker met 4wd voor in de lucht krijgt? was dat maar zo dan had ik teminste veel grip!.
volgens jaar ga ik alles voor proberen, en dan zien we het wel weer!
roy1991
met een 2 wd zoveel mogelijk achter maar zo laden dat zijn neus net een beetje of net niet van de grond af gaat, 4 wd licht er aan wat voor voorbande je hebt, als je van die smalle voorbandjes hebt zal het niet veel uitmaken. paar maate van mij rijden met case 1056 en 1455 4wd en zei laaien alles achterop, de achter wielen moeten het meestal presteren !
HOOIJMAN
mhm alsj e 2wd heb ja moet je de trekker net niet los laten komen voor dus kun je ook spelen met langere trekhaak.. en met fwd licht idd an je voorbanden
HOOIJMAN
trouwens heflatten hangen wij gin gewichten an zunde van de verf hahaha
redpower
ja ik heb dus voorwielen die wel breed zijn maar heel veel nok hebben, en die trekker dus veel grond los, en dat hoopt zich alleen maar op, in mijn geval dus alles achter laaie
caseih1056xl
hoezo is het slecht voor die latten dan
ruupie
hee mede boerdonk strijder red power... was ik je tog mooi n endje voor he haha.

was iets apparts voor mij op zand rijden...
1046
ik zou zegge alles voor met een langere trekhaak
DESLAGERURRE
waarom een lange trekhaak dan ?? verklaar dat eens ?? ben benieuwt .
FENDTfarmer
maximale druk op de achterbanden
ruupie
mee eens, werkt perfect bij mij. bij da korte geval vaak springen...
FENDTfarmer
jah maar ik wil volgend jaar 1000 kg in de neus van de 509 hangen. rijd op dubbellucht en 4wd zal ik dan kort of lang doen? ik zou het niet weten eigenlijk. denk dat ik bij een tsta wedstrijd waar ik 2x mag rijden gewoon bij de ene trek lang en bij de andere kort ga doen
1046
reed jare met een korte , dan begon ie gauwachtig te springe en sinds verlede jaar rij ik met een langere en et springe is zo goed als over, hij gaat er beter in hange
FENDTfarmer
jah, maar met wat trekt hij bij jou verder?? of beter?
1046
allebei
FENDTfarmer
haha
redpower
dat klopt ja, lang is minder springen.

maar kijk he kinders, standaart klasse 5.5 ton, ik heb al mn gewicht achterop, en voor ging diehaast van de grond zag ik op de foto, en ik trok 84 meter.
mn maat heeft 500 voor en 500 achter erbij gehangen, en trok 6 meter minder als mij. dus voor werkt niet bij hem?
redpower
oh en ruupert, ja dat jij verder komt is logisch, veel meer pk meer ervaring, betere baan, en een dikke turbo 😛
1046
dat ken zo maar per trekker verschillend zijn
HOOIJMAN
geen hulpcilinder an een 956????????????
Siebenga
deslagerurre als je al je gewicht voor op doet krijg je weer juist dat je achterbanden gaan staat te spinnen! en dat wil je ook niet 😄 je moet de perfecte balans zien te vinden
1046
heb je daar ervaring mee???????
HOOIJMAN
aangezien wij nogal smalle voorwiele hebbe met veel profiel en achter dubbellucht probere we ehm zo in balans te krijge dat ie net niet stijgert en dat lukt meestal alleen maar op kleibaan met lange trekbek
1046
rij normaal in de 4,5 ton , wat ik eraan mag hange , hangt voorop, soms rij ik 5 ton en dan is et 50% voorop en 50% achterop , voor de balans en dat gaat goed
HOOIJMAN
1046
maar jullie trekke ook met dubbellucht zie ik , maar ik nie
me
Ik ben net aan het kijken geweest .. maar wat een gzeik om aan de regels te voldoen 😃 >. ik denk maak stijgerbegrenzer op een krentenbrood ideaal en onverwoestbaar .. Mogen de hefarmen niet met elkaar verbonden zijn 😞 .. En zoals en draagbalk voor gewicht mag dat vanaf de boventrekhaak ( In de gaten waar ik hem dan op monteer ) ook deels op de stijgerbegrenzer leunen ?
1046
denk et wel , rij al jare zo ,ook ntto, nog nooit wat van gezegd
1046
dit is mijn steigerbegrenzer , alleen zonder gewicht eran

tractorfan.nl/picture/86978/
me
Okeej dat ziet er wel netjes uit .. dat is het geene wat ik een beetje in gedachte had .. alleen dan gewoon naar het einde van de hefarmen. En dan met een balk richting trekhaak omdat anders de gewichten bij mij wel achter de wielen uit gaan steken .. Dus doe ik ze andersom zeg maar Hopen dat zoiets lukt.. Ik ga binnekort bakken en braden 😄 ...
Siebenga
Geen ervaring met trekkertrek! maar ik kan me goed inbeelden wat wel en wat neit 😉 Genoeg krachtenberekeningen op school 😄
1046
kan wel effe wat fotoos mele van de begrenzer
me
Pff .. Ik onderhand ook al die formules 😃
1046
siebenga, berekeninge zegge niks , de praktijk bewijst et, en bij de 1 pakt et zus uit en bij de ander zo
me
Nouja bedankt voor het aanbod, maar ik heb in elk geval info genoeg! 😄 .. maar ik weet in elk geval genoeg dat t mag .. want stond niets over in de regels maar het lijkt me net zo onverantwoord als de stijgerbegrenzer aan de trekhaak vast te maken .. terwijl het beide super ideaal is 😄
1046
ik heb 2 in 1, zeer makkelijk op en af breke
me
en dat vindt ik top .. je knalt hem er 1 keertje op en je bent klaar 😃 ! Ik denk dat ik dat ook serieus ga overwegen als ik iets in mekaar bak ..
1046
zou et wel doen, daar heb je altijd schik van
me
Dat denk ik ook wel .. Het is zoiezo me bedoeling een keer mee te doen .. Ik vindt zelf dat t volgend jaar maar is van moet komen 😄 ...
Siebenga
werktuigbouwkunde deon we ook proefjes 😉 Als je weet hoe het in de theorie zou moeten werken ben je al een heel end 😄 Of het dan zo uitpakt sja dat leer je in de praktijk 😄
DESLAGERURRE
e sieb ... daszz niet waar heb het zelf al ondervonden 😃 alles voor op dan heb je er het meest aan 😃
DESLAGERURRE
oja ruupie gaat ie dan niet veren in de trekhaak inplaats van in de banden ??
ruupie
veren in de trekhaak??? ik had pas ook zo'n discussie op n wedstrijd met iemand die beweerde dat n korte beter was...

hij was gouw uitgelult toen ik zei dat ik me beker ff ging halen.

lange trekhaak. voledig set gewichte voorop (11x47) en dubbellucht, nou dan trektie m lkkr op zn kont en heb ik m no aan de grond, enne inweze mot ik t tog niet voledig van me vooras hebbe want dr zit geen sper dif in...

amen 😃
redpower
hmm ruppie, wat jij zegt kan wel kloppen ja.

maar wat ik hier allemaal lees is zeer interresant.
en julie zeggen wel dat de praktijk het bewijst, maar daar klopt ook niks van, ik heb nu 9 wedstrijden gereden, 9x me tractor precies hetzelfde opgemaakt, en mijn uitslagen varieren van 1e tot 1na laatste...

en siebenga wat jij zegt, alles voorop is niet goed want dan spint ie achgter, klopt ook niet, want de sleepwagen kun je ook meerekenen als gewicht, die trekt je achterkant op de grond. en de lengte van de trekhaak bepaald dan weer hoe hard die hem op de grond druk.
de trekhaak die ik nu heb steekt bijna achter de achterbanden uit, maar het is ook weer zo, als je een enorm lange trekhaak hebt, en soepele slappe banden, dan verlies je enorm veel grip, en dat scheelt weer in de meters.

ik weet wel, de belangrijkste 2 dingen waar je voor moet zorgen is een goede baan, en eerlijke tegenstanders.
als ik net als in boerdonk tegen een stuk of 10 trekkers over de 200 pk moet rijden heb ik er al geen zin meer in.
ruupie
ja boerdonk is wat dat betreft net sport klasse. daar kunne wij niet van winnen. zet ze daarin tegen maar es hier op de klei dan zijn ze niks...
massey-ferguson
hah jaa idd this ook de tegenstanders..maar soms zegt de pk's ook niks..je moet de pk's wel op de banden over kunnen brengen..
me
Tis wel een sport tt .. maar als je sommige ziet hoe ze in standaard klasse zitten .. hoeveel ervaring en de spullen erover hebben dan hoef je zoiezo nooit op te rekenen dat je in de prijzen valt.
massey-ferguson
volgend jaar wil ik/probeer ik nog keer met de deutz mee tedoen vorig keer helaas een tehooge versneling gepakt.
ruupie
ik reed in zoelen (wedstrijd zonder waterrem) een 2e plaats... en in die klasse 5,5t zaten ook trekkers die dik vermogen hadde,

maar ik zet t aan de grond met smallle dubbellucht wieltjes en dat kon je wel zien aan de uitslag. 1 was n 1246 op db lucht 2 was ik en 3 me maat met dik vermogen
me
Okeej dat is wel een sport ja 😄 ! .. Maar om binnen de 3 meter te blijven met dubbellucht is al een prestatie opzich .. Zoals jij ze ernaast hebt is ideaal met trekkertrek 😄
ruupie
ja ik zit dr 2 cm binne en dan nog 8cm ruimte over.

me hart platen kunne nog verder naar binne en dan zou je met lange lepels nog meer ruimte kunne creëren als t nodig zou zijn
me
Aardig gek zeg ik 😄 .. Wat een spoort al die moeite 😛 !
massey-ferguson
trekkerslep is opzich mooi sport maar soms al die regeltjes...
me
Hmm ik wil t dan ook goed doen . .althans volgens de regels en genoeg gewicht erop .. Maar een lange trehaak is dus wel een aanrader .. Maar een grote topschalm trekt m op de trekhaak al naar beneden dus dan moet je wat voor vast hebben 😄 ?
massey-ferguson
wij hadden trekhaak mooi op korste standt...ah maar somige regels gaat nergens over.
sikuman
die wedstrijd heeft eric brinkhof gewonnen die ruupie bedoeld . met de 1246 van marcoveld.
normaal trek ik ook tegen eric en kan ongeveer 2 meter achterhem blijfen op enkellucht.
ben dus erg te vreden daar over
ruupie
ja maar die 12 van marc veld stond op erg brede dubbellucht en volgens mij istie dan ruim 3m terwijl ze mij na staan te meten...

ik zeg vriendjes politiek want hij hoort bij de sleepwagen en had de proeftrek ook nog eens...
arne
achja wat moek dr van zeggen ik kan ma driehonderd kilo erbij op gooien en die doe ik mooi in de fronthef scheelt me bult werk 😉 bulte lucht uut de banden en dan kieken wat word
sikuman
die van marco is iets van 3.6
tot ze voor een andere sleepwagen staan .
dan vallen ze door de mand
ruupie
ja zie je wel. nou de volgende keer trek ik m zoek. nou had ik n tandje te langzaam uit vrees voor stikken maar weet nu dattie taai zat is met die turbo dr bij...
FENDTfarmer
nou dan weet ik wat ik komend jar ga doen. 1000 kg in de fronthef van de 509 en achter dubbellucht en een lange trekhaak
ruupie
goed plan ronald. wnr kom je deze kant op??? haha
me
Doe dan gelijk schalkwijk ofzo werkhoven renswoude ofzo 😛 ! .. als je die kant op gaat 😃 . .dan kom ik ook kijken
ford8630power
ik heb juist weer goede ervaring met de trekhaak kort achter de trekker, met de trekhaak op lang ben ik laatste geworden 😉
FENDTfarmer
had vorig jaar met de 509 de trekhaak ook op lang ging super goed. alleen toen had ik t gewicht op 500 kg voor en 500 kg achter

nou ik ga komend jaar wel veel meer wedstrijden rijden. maar tegen ruup zal ik noot rijden. ik ben een 6.5/7 tons strijder
ruupie
en zo heb iedereen een andere strijdwijze en iedere trekker n andere toepassing nodig,
ruupie
nou ronald zeg nooit nooit... ik heb soest ook 6,5t slep gereden hoor haha
FENDTfarmer
2e paasdag in marle weer ruup jij kunt hier ook komen 😃
ruupie
ja en dan weer verdwalen in de verkeerde marle hahah. nou ik ga geen slep meer rijde. met die 2250 toeren en demper ist net niks.

hij moet praten die inter 😃
FENDTfarmer
jah, dat is wel reuze jammer ja met dat kutregelement, maarja misschien rijd ik daar wel met de 310 en normale pijp die rookt ok heel fijn 😄
ruupie
wel jmmr datje die 600ers weer verkocht heb...
FENDTfarmer
want? die 520ers pirelli staan net zo breed op de nop. hoef ze niet om te zetten en op die natte baan hebben ze meer grip omdat ze meer profiel hebben
redpower
mja het is toch belachelijk, noemen ze een klasse, standaart, en dan rijden er opgefokte in mee, maar ik probeer iets van de grond te krijgen op alle wedstrijden waar ik gha rijden. wie weet lukt het me, en andes tsjah, stoppen ofzo
FENDTfarmer
wat wil je van de grond krijgen? alleen standaard trekkers ofzo?
redpower
ja hehe, het is toch STANDAART, die andere moeten maar in de sport, of ze maken maar een tussenklasse
FENDTfarmer
dat gaan ze bij tsta misschien ook doen
1046
ga gewoon ntto rije
FENDTfarmer
ntto is ook niet standaard!
1046
wat wij rije wel
FENDTfarmer
een 1046 met 109 pk aan de stomp is standaard ja 😉

stoppelhanen die doen dat beter die zeggen max 10% over de fabrieksopgave dat is dan reeel.
1046
ik heb er geen 109
FENDTfarmer
willem nog meer 😉 neej maar je snapt me wel dat is ook niet echt standaard meer he als je flink loopt te draaien
1046
daar zijn weer pk limieten voor
magerehein
@ Fendtfarmer de stoppelheane staat ook een waterrem bij en word alles op vermogen getest.Maar dat is ook de finale van de for farmers wagen
1046
je kan et ook zo zien , als je nie tege je verlies kan , mot je tuus blieve
magerehein
@ 1046 ik hoor al verhalen genoeg als er gecontroleerd word de kegel boven de uitlaat plotseling verdwenen is ook op het NK
magerehein
@ 1046 ik hoor al verhalen genoeg als er gecontroleerd word de kegel boven de uitlaat plotseling verdwenen is ook op het NK
magerehein
een keer is zat
1046
haha , ik ben nie bang hoor voor die manne
magerehein
Ik hou em ok orgineel
1046
ik blijf altijd ruim binne de pk limiet van 110 pk en als et donker is zie je toch een kegeltje, hahaha en gewoon standaard
FENDTfarmer
stoppelheane heeft alleen een rem staan bij de eindwedstrijd.

ma 1046 als veel boerenjongens met je eigen trekker meerijd waar je niet aan draaid en je moet in een 5.5 ton tegen trekkers van + 120 pk
1046
ja dat is et spelletje, heb et zelf ook meegemaakt bij de ntto voor de waterrem er was, en als je daar nie tege kan , ken je beter stoppe
1046
bij de ntto is de 5,5 tot 145 pk , dus 120 valt wel mee
FENDTfarmer
sta je daar braaf met je trekkertje van 100 pk dat vind ik zelf niet echt sportief. want die trekkers van daar 145 pk zijn dat standaard ook niet.
magerehein
Tja de ene kegel is de andere niet.Maar als sommige al meer al een dag nodig hebben om een compleet blok kaal te plukken en dan op het eind van de dag het nog ff voor de waterrem moet of het er een beetje op lijkt....is dat eerlijke concurrentie? Kweet niet




i
1046
ronald ,jij hebt et probleem van pk/gewichts verhouding, is niet gunstig bij jou
FENDTfarmer
jah dat heb ik ook deels wel. maar standaard trekkers van 145 pk heb ik nog niet gezien in de 5.5 ton. nou zegt pk niet alles dat weet ik ook wel maar als je 50% vermogen minder hebt als nummer 1 dan is dat wel fors
1046
ik reed met de oldtimers ook dirkjan met de 9600 voorbij met ruim 10 meter verschil , en die heeft ook wel meer als 50 pk meer als ik, en dat is wel vaker gebeurt dit jaar , dat ik em voor was
FENDTfarmer
dan heb ik met de 509 dus nog kans om een 14 te verslaan 😃
1046
die kans bestaat, dat is weer een kwestie van hoe je et op de baan brengt, ook mijn 10 heeft wel eens een 14 verslage, en mijn 10 heeft misschien nog wel minder pk als jouw fendt
FENDTfarmer
ik heb 98pk aan de stomp
FENDTfarmer
maar in de 7 ton zijn die 14 oppermachtig
1046
haha ik ook
maar 7 ton heb jij niks te zoeke man
FENDTfarmer
5.5 red ik niet met mn 509 😃
1046
en voor de 4,5 te zwaar zeker??????
redpower
over een beetje meer of minder pk doe ik niet minder, btw in boerdonk reden er ook 3 1255 mee in de 5.5 ( 1 14) een waterrem is de oplossing
1046
als er een waterrem staat ben je allemaal gelijk
redpower
nou als we dan allemaal is meedoen aan een actie
en de moeder van de nederlandse tt is eik wel tractorpulling.nl
als we daar een brief heensturen met handtekeningen 😛
1046
wat wil je ermee bereiken???????
huub
ik vind dat je bij boeren trekkertrek 's morgens nog moet voeren met de trekker, dubbellucht, steigerbegrenzer en gewichten d'r aan en gaan..geen geouwehoer van trekker's die 50 pk meer geven als normaal..
redpower
idd huub jij snapt het, en stijgerbegrenzers is btw wel overdreven 😛
fendtjuh
@huub, vind ik ook bij de boerentt ja, dan blijft het ook veel leuker...
huub
wat zijn eigenlijk de regels voor een steigerbegrenzer? ding moet je zo maken dat ie niet aan de grond komt..en onze Hürlimann heeft verstel velgen, helpt 't als je 'm voor op breder spoor zet? zodat de voorwielen buiten de achterwielen lopen..?
redpower
stijger begrenzer moet je ff op www.tractorpulling.nl kijken, staat regelement op
interman
zeker gewichten mooi voorop met 4wd, en trekhaak niet te dicht bij achteras, want je wil die hefboom juist een beetje wel, want dan krijg je meer druk op de achterbanden.
dan heje voor en achter mooi druk, is mijn idee
en 2wd net voor de achterwielen, dan trekt de sleepwagen wel weer aan de trekhaak met de hefboom.
redpower
het nadeel van een lange trekhaak is wel, als je 650 xm 108 heb net als ik, en je hebt lange trekhaak, dan gaat ie heel ver doorhangen, en verlies je ontzettend veel trekhaakhoogte.
ik heb in berlicum het idee gehad dat ie het op 1 bar beter deed dan op 0.65, maar het is moelijk te verglijken.
mf 35X driver
case hweeft van zichzelf al n hele goede balans!

Heb je nog trekkertrek foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Alles m.b.t. trekkerslep, tractorpulling en trekkertrek is welkom! Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!